KNVB en Coca-Cola Nederland verlengen partnership
- Sponsoring
- 16 okt 2020 @ 09:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Voetbal
- 16 okt 2020 @ 09:40
- Sjaak Hoogkamer
De KNVB en Coca-Cola Nederland hebben hun partnership tot 2021 verlengd. Coca-Cola is via sportdrank Aquarius al sinds 2010 verbonden aan de KNVB.
Beide partijen hebben de samenwerking sinds 2015 uitgebreid met als doel om de voetbalbeleving in Nederland te vergroten.
Fan-domein
Coca-Cola focust zich op het fan-domein en zet acties op die de beleving rondom wedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen vergroot, zoals aansprekende winacties waarbij je kans maakt om live in het stadion aanwezig te zijn. Nu de Oranjewedstrijden tijdelijk zonder publiek moeten worden gespeeld, is creativiteit vereist om de liefde voor het voetbal ook buiten het stadion levend te houden.
Coca-Cola Nederland is al meer dan een decennium partner van de KNVB en blijft de voetbalsport voorlopig nog langer ondersteunen.
‘De verlenging van de samenwerking met Coca-Cola Nederland is een schitterend voorbeeld van goed partnership in deze moeilijke coronatijden,’ zegt Jean-Paul Decossaux, directeur commercie van de KNVB.
‘Door focus te verleggen van stadion beleving naar content, proberen we voetballend en voetbalfan Nederland ook nu zoveel mogelijk te verbinden met elkaar en het Nederlands voetbal. We zijn trots om dit partnership te mogen verlengen en kijken uit naar het komende jaar.’, aldus Anouk van den Broek, Experiential Marketing & Asset Manager bij Coca-Cola Nederland.
Rondom de Nations Leaguewedstrijd Nederland-Polen organiseerden Coca-Cola Nederland en de KNVB een wel heel bijzondere Oranje Coca-Cola take-over, waar een JO16-team van LVV Lugdunum de verrassing van hun leven kreeg. Zie video hieronder.
Foto's: KNVB
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
- TCL wordt wereldwijde partner van... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation