KNVB en Coca-Cola Nederland verlengen partnership
- Sponsoring
- 16 okt 2020 @ 09:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Voetbal
- 16 okt 2020 @ 09:40
- Sjaak Hoogkamer
De KNVB en Coca-Cola Nederland hebben hun partnership tot 2021 verlengd. Coca-Cola is via sportdrank Aquarius al sinds 2010 verbonden aan de KNVB.
Beide partijen hebben de samenwerking sinds 2015 uitgebreid met als doel om de voetbalbeleving in Nederland te vergroten.
Fan-domein
Coca-Cola focust zich op het fan-domein en zet acties op die de beleving rondom wedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen vergroot, zoals aansprekende winacties waarbij je kans maakt om live in het stadion aanwezig te zijn. Nu de Oranjewedstrijden tijdelijk zonder publiek moeten worden gespeeld, is creativiteit vereist om de liefde voor het voetbal ook buiten het stadion levend te houden.
Coca-Cola Nederland is al meer dan een decennium partner van de KNVB en blijft de voetbalsport voorlopig nog langer ondersteunen.
‘De verlenging van de samenwerking met Coca-Cola Nederland is een schitterend voorbeeld van goed partnership in deze moeilijke coronatijden,’ zegt Jean-Paul Decossaux, directeur commercie van de KNVB.
‘Door focus te verleggen van stadion beleving naar content, proberen we voetballend en voetbalfan Nederland ook nu zoveel mogelijk te verbinden met elkaar en het Nederlands voetbal. We zijn trots om dit partnership te mogen verlengen en kijken uit naar het komende jaar.’, aldus Anouk van den Broek, Experiential Marketing & Asset Manager bij Coca-Cola Nederland.
Rondom de Nations Leaguewedstrijd Nederland-Polen organiseerden Coca-Cola Nederland en de KNVB een wel heel bijzondere Oranje Coca-Cola take-over, waar een JO16-team van LVV Lugdunum de verrassing van hun leven kreeg. Zie video hieronder.
Foto's: KNVB
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing