AD mediapartner EK Zaalvoetbal

AD mediapartner EK Zaalvoetbal
  • Sponsoring
  • 5 jan 2022 @ 14:19
  • 15379 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

UEFA Futsal EURO 2022 en AD gaan een partnership aan ter promotie van het Europees Kampioenschap Futsal. Met de samenwerking willen AD en UEFA zaalvoetbal, internationaal bekend als ‘Futsal’, onder de aandacht brengen bij het grote publiek.

In Nederland spelen ongeveer 300.000 mensen regelmatig zaalvoetbal. Het is volgens beide organisaties ‘snel en spectaculair en bovendien een laagdrempelige vorm van voetbal.’ ‘We laten 24 uur per dag, 365 dagen in het jaar sport zien; via geschreven artikelen, video’s en podcasts. De regiotitels meegerekend bereiken we daarmee zo’n 1 miljoen abonnees en dagelijks meer dan 3,5 miljoenen unieke online bezoekers. We hebben er hierdoor alle vertrouwen in dat we ervoor kunnen zorgen dat Futsal op de kaart gezet wordt en onze lezers en bezoekers de sport met belangstelling zullen gaan volgen, en we al bestaande Futsal fans uitstekend kunnen gaan bedienen en voorzien in hun interesse,’ zegt Rhian Ket, partnership manager voor het AD bij DPG Media.

Gijs de Jong, Secretaris generaal KNVB en toernooidirecteur UEFA Futsal EURO 2022: ‘Ik ben blij met dit partnership, omdat we op deze manier het toernooi nog meer onder de aandacht kunnen brengen. We werken vanuit de KNVB al langere tijd samen met AD en het is mooi dat we de samenwerking deze winter uit kunnen breiden tijdens het EK Futsal. De sport verdient meer aandacht.’

EK zaalvoetbal op eigen bodem

Het EK Futsal 2022 wordt volgen beide partijen ‘het grootste EK zaalvoetbal ooit.’ Voor het eerst doen er zestien landen mee aan het Europese eindtoernooi. Vanaf 19 januari 2022 gaat de bal 32 wedstrijden rollen in de Ziggo Dome (Amsterdam) en MartiniPlaza (Groningen).

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken