Puma en Manchester City grijpen terug op historie met nieuw uitshirt

  • Sponsoring
  • 19 jul 2022 @ 15:28
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Sportmerk Puma heeft de 2022/23 Manchester City uitshirts gelanceerd. Het nieuwe shirt is ontworpen als eerbetoon aan de klassieke City-stijl die werd gedragen door de Manchester City-klas van 1969, een van hun meest succesvolste periodes.

Marco Mueller, Puma Senior Head of Product Line Management Teamsport Apparel: ‘Manchester City is door de geschiedenis heen altijd een van de geweldigste teams ter wereld geweest. Om dat te vieren wilden we een populair ontwerp terugbrengen dat symbool staat voor enkele van de meest succesvolle City-teams uit het verleden, en deze in een nieuw jasje steken.’

Club Ambassadeur Mike Summerbee: ‘Het is fantastisch dat de Club en PUMA samen hebben gewerkt om het klassieke en iconische shirtontwerp uit een belangrijk tijdperk uit de geschiedenis van de Club nieuw leven in te blazen. Ik hoop dat het een gevoel van nostalgie en trots oproept bij onze fans over de hele wereld, zoals het nieuwe uitshirt dat ook bij mij heeft gedaan.’

Manchester City draagt de nieuwe uitshirts voor het eerst op 20 juli tijdens de voorwedstrijd tegen Club America. Deze datum valt samen met de eerste maanlanding en de lancering van het eerste rood-zwarte uitshirt van Manchester City, beide in 1969.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken