Nivea en COC ondersteunen Paarse Vrijdag

Nivea en COC ondersteunen Paarse Vrijdag
  • Sponsoring
  • 29 nov 2023 @ 12:59
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Nivea bundelt de krachten met COC Nederland om actiepakketten te ontwikkelen voor Paarse Vrijdag. Op vrijdag 8 december wordt op Nederlandse scholen aandacht gevraagd voor diversiteit en inclusie.

COC Nederland en Nivea bundelen opnieuw hun krachten om bewustwording rondom diversiteit en inclusie te vergroten en de acceptatie van LHBTI+ personen op school te verbeteren. Met steun van Nivea ontwikkelt COC actiepakketten voor basisscholen en middelbare scholen met lesmateriaal en items om de klas paars te versieren. Deze pakketten zijn kosteloos te bestellen via paarsevrijdag.nl.

Elke tweede vrijdag van december, Paarse Vrijdag, kleuren veel scholen paars om te laten zien dat iedereen zichzelf mag zijn en dat niemand gepest of uitgesloten mag worden om wie die is. Vorig jaar namen 3.000 scholen deel aan Paarse Vrijdag. Voor de basisschool ontwikkelde COC, in samenwerking met onderwijsprofessionals, lesbrieven voor de onder-, midden- en bovenbouw die aansluiten op de leeftijd en ontwikkeling van de kinderen. Zo is er speciaal voor de bovenbouw een nieuwe editie van de Grote Paarse Vrijdag Spelshow. Voor middelbare scholen en mbo's lanceert COC dit jaar de ‘Paarse Vrijdag Awareness Collection’, een op fashion geïnspireerde campagne die inzet op een veilige schoolomgeving voor iedereen: all day, every day.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken