Eberhard van der Laan neemt plaats op dak Paradiso
- Algemeen
- 3 okt 2019 @ 13:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InteractieKunst & Cultuur
- 3 okt 2019 @ 13:01
- Lucas Boon
Op het dak van de Amsterdamse poptempel Paradiso prijkt vanaf vandaag een beeldje (60 cm) van oud-burgemeester Eberhard van der Laan. Het is vandaag precies twee jaar geleden dat Van der Laan overleed.
Het beeld, gemaakt door kunstenaar Frank de Ruwe alias Frankey, toont Van der Laan achteroverleunend, glimlachend, genietend van zijn 'lieve stad'. Hoewel het beeld een klein formaat heeft, moet het een groot eerbetoon aan de oud-burgemeester van onze hoofdstad betekenen.
De Ruwe, ook bekend van zijn wekelijkse streetart-pagina in het Parool en als eigenaar van reclamebureau Natwerk, werd door Paradiso gevraagd om een werk te maken. Al snel kwam hij op het idee om de Amsterdamse oud-burgervader daar een hoofdrol in te geven.
Hij laat weten: 'Als je het hebt over creativiteit, het samenbrengen van mensen en belangstelling voor kunst & cultuur, hebben Van der Laan en Paradiso opvallend veel overeenkomsten. Juist deze onderwerpen spelen voor mij - als Amsterdammer én als kunstenaar - in mijn dagelijkse leven ook een grote rol. Dat Eberhard nu zo hoog op het dak zit en tevreden uitkijkt over de stad, maakt de symbolische waarde precies twee jaar na zijn overlijden helemaal rond.'
Jeldau Kwikkel, programmamaker bij Paradiso, zegt: 'Een prachtig eerbetoon aan onze oude burgemeester. Het is een subtiele herinnering aan zijn nalatenschap en zijn laatste woorden aan de stad: 'Zorg goed voor onze stad en voor elkaar'. Zo houdt hij ons vanaf ons dak toch nog een beetje in de gaten.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

