[Mijn marketing] Esther Overmars: ‘G-Star blijft telkens weer verrassen’

[Mijn marketing] Esther Overmars: ‘G-Star blijft telkens weer verrassen’
  • Algemeen
  • 12 nov 2020 @ 11:48
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Esther Overmars (36) is strategy director bij reclamebureau N=5 in Amsterdam. Fulltime thuiswerken heeft zo z’n voordelen, stelt ze. 'Ideaal dat je een briefing nu binnen uur kunt aftikken, dat kostte me in het verleden vaak een halve dag.'

Energie

Na een roerig 2019, waarin we onze grote klant KPN verloren, zit de energie er bij N=5 weer goed in. De NPO koos onlangs na een Europese aanbesteding voor ons als bureau én voor N=Content, voor het online & social-gedeelte. Dubbel winst dus, daar zijn we enorm blij en ook druk mee.

Efficiënt

Ik vond het in de afgelopen zomermaanden ideaal om deels op kantoor en deels thuis te werken. Volledig thuiswerken, zoals nu, is het ook niet voor mij. Ik mis mijn collega's. En zeker in een creatief proces is het fijn om elkaar te zien, even binnen te kunnen lopen en samen te sparren. Tegelijkertijd zie ik ook dat sommige dingen nu efficiënter gaan. In het verleden was ik vaak een halve dag kwijt aan het ophalen van een briefing bij een klant, inclusief reistijd en wachttijd. Ideaal dat je nu alles binnen een uur met alle betrokken bureaus in een videocall aftikt.

Spannend

Ik draag graag kleding van G-Star. De manier waarop het merk telkens weer verrast en innoveert, vind ik erg spannend. En hoe ze echt onderdeel van de cultuur zijn en deze ook weten te bepalen. De campagne met Het Nationale Ballet vond ik ook weer prachtig.

Sint

De Sinterklaas-campagne van Bol.com steekt slim in elkaar, is magisch en zit vol digitale verassingen. De app heeft allerlei technische snufjes waarmee het verhaal en het speelgoed digitaal tot leven komen. Volgens mij slaagt Bol.com er goed in om kinderen van verschillende leeftijden zo helemaal in het verhaal en de voorpret te trekken - en de ouders de webshop in.

Strategie

Bureaus waar de nadruk op strategie ligt, vind ik interessant. Dawn heeft een uitgesproken visie, een focus op de lange termijn en een sterk geloof in de identiteit van het merk. Roorda werkt heel gefundeerd vanuit wetenschappelijke inzichten. Die gedegen aanpak spreekt mij aan en daarom ben ik ook bestuurslid van SWOCC, dat de brug tussen wetenschap en praktijk slaat.

Kroegpraat

Ik luister graag naar Een podcast over media, van Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth. Vermakelijk om de kroegpraat van deze twee nerds aan te horen. Ze kunnen zo een kwartier ouwehoeren over de beste manier om je bookmarks te managen. Daarnaast praten ze over journalistiek en de toekomst van het medialandschap.

Weinig tijd

Ik heb eigenlijk te weinig tijd om magazines te lezen. Voor vakantie koop ik de Linda. En als ik wel echt tijd heb, dan kies ik 360 Magazine, De Groene Amsterdam of The Economist.

Effectiviteit

Als strateeg is het mijn uitdaging om bij elke briefing effectiviteit te verwezenlijken. En dan creatief gezien op de meest originele en impactvolle manier. Dat is met The Dark Side of Money voor ABN Amro volgens mij goed gelukt - en daar ben ik trots op.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online en tweewekelijks in print.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken