Aruba wil toeristen trekken met ‘geluksgevoel’
- Algemeen
- 6 mei 2022 @ 08:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 mei 2022 @ 08:06
- Michiel van Zaane
Vanaf mei 2022 is de campagne ‘The Aruba Effect’ gestart, gelanceerd door de Aruba Tourism Authority (A.T.A.). In eerdere campagnes stond de lokale cultuur centraal en kwamen Arubanen zelf aan het woord om te laten zien wat hun eiland zo bijzonder zou maken.
In deze nieuwe campagne stelt de A.T.A. het ‘geluksgevoel’ dat bezoekers ervaren wanneer zij op het One happy island zijn (geweest), centraal. Het Aruba Effect ervaart men niet alleen wanneer men op Aruba is, het zorgt lang nadat men het eiland verlaten heeft nog voor een beter gemoed volgens de A.T.A..
De campagne laat in een videoserie diverse reizigers, waaronder koppels, soloreizigers, vrienden en gezinnen, zien die op de stranden, straten en de natuur ‘The Aruba Effect’ ervaren. De campagne is ontwikkeld door het nieuwe internationale media- en marketingbureau van de A.T.A. in Amerika, Engine. In Nederland heeft de A.T.A. in samenwerking met het digitale bureau Dept een lokale variant van de campagne gemaakt. De campagne wordt via paid- en organic social ads en posts, evenals banner & video ads in de markt gezet. De campagnevideo’s zijn hier te zien.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe neuro-contextual advertising campagnes significant verbeterd
- Vernieuwde jongerencampagne Goed Verhaal van start
- WallyMatters maakt merkimpact meetbaar met AI-platform
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
- Consumenten eisen openheid over dataopslag
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes