Aruba wil toeristen trekken met ‘geluksgevoel’
- Algemeen
- 6 mei 2022 @ 08:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 mei 2022 @ 08:06
- Michiel van Zaane
Vanaf mei 2022 is de campagne ‘The Aruba Effect’ gestart, gelanceerd door de Aruba Tourism Authority (A.T.A.). In eerdere campagnes stond de lokale cultuur centraal en kwamen Arubanen zelf aan het woord om te laten zien wat hun eiland zo bijzonder zou maken.
In deze nieuwe campagne stelt de A.T.A. het ‘geluksgevoel’ dat bezoekers ervaren wanneer zij op het One happy island zijn (geweest), centraal. Het Aruba Effect ervaart men niet alleen wanneer men op Aruba is, het zorgt lang nadat men het eiland verlaten heeft nog voor een beter gemoed volgens de A.T.A..
De campagne laat in een videoserie diverse reizigers, waaronder koppels, soloreizigers, vrienden en gezinnen, zien die op de stranden, straten en de natuur ‘The Aruba Effect’ ervaren. De campagne is ontwikkeld door het nieuwe internationale media- en marketingbureau van de A.T.A. in Amerika, Engine. In Nederland heeft de A.T.A. in samenwerking met het digitale bureau Dept een lokale variant van de campagne gemaakt. De campagne wordt via paid- en organic social ads en posts, evenals banner & video ads in de markt gezet. De campagnevideo’s zijn hier te zien.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

