Biografie Tamara de Vos heeft na het afronden van de studie Media en Informatiemanagement als redacteur voor diverse tijdschriften gewerkt. Sinds 2023 werkt zij bij BBP Media, eerst als redacteur bij Twinkle en nu als allround redacteur bij MarketingTribune en CustomerFirst.
Tamara de Vos-Vlot


Multi-Gyn kiest voor influencerstrategie
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne. De campagne is gericht op vrouwen van 18 tot 49 jaar en is sinds kort actief op Instagram en TikTok.

FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
Ondernemersorganisatie FME en We Agency hebben het socialmediaplatform Dukteep gelanceerd om jongeren te enthousiasmeren voor een loopbaan in de techniek. Via content op YouTube en TikTok willen zij het imago van de sector op een toegankelijke manier verbeteren.

Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Kinderpostzegels en Hallmark introduceren een nieuwe collectie feestdagenkaarten, mede ontworpen door kinderen zelf. Tijdens een creatieve workshop leverden zij input voor de kaarten die worden verkocht tijdens de jaarlijkse kinderpostzegelactie.

NS Stations lanceert game met kortingsacties voor reizigers
NS Stations en digitaal bureau Livewall lanceren deze maand de mobiele game ‘Sprint Station’. De game is bedoeld om de beleving op stations te vergroten en reizigers te belonen met directe kortingscoupons voor winkels op het station.

Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
Uit onafhankelijk onderzoek van GfK, uitgevoerd onder begeleiding van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), blijkt dat 90% van de Nederlanders van 18 jaar en ouder nog steeds folders leest. Het jaarlijkse bereik blijft daarmee stabiel op 12,9 miljoen personen.

GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen entertainment, commercie en community'
Thijs Jaski is Managing Director bij Video & Content Marketingbureau Yune en jurylid bij de Grand Prix Content Marketing Awards. Volgens hem draait succesvolle contentmarketing in 2025 niet om losse uitingen, maar om ecosystemen die merk, community en doelgroepgedrag met elkaar verbinden.

Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
Verzekeraar Zzuper lanceert een landelijke campagne gericht op zelfstandig werkenden zonder financieel vangnet. Creatiebureau Hart Voor De Zaak ontwikkelde de campagne onder de slogan ‘Fiks je dikke noodbuffer’, met als doel bewustwording te creëren bij vakmensen zoals timmermannen, installateurs en elektriciens.

Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
Na eerdere productintroducties zoals een trouwjurk en designzonnebril, brengt Zeeman nu een sieraad met lab grown diamant op de markt. De diamant met hanger is vanaf 4 september verkrijgbaar voor € 29,99, exclusief via zeeman.com in Nederland en België.

Boest trapt af met mysterieuze campagne voor Art Zoo Museum
In hartje Amsterdam is het nieuwe Art Zoo Museum geopend. Boest is verantwoordelijk voor de digitale marketingcampagne van het museum, dat een artistieke ode brengt aan de dierenwereld.

Viaplay start Premier League-campagne met Oranje-focus
Viaplay benut de start van het Premier League-seizoen 2025/26 voor een campagne waarin het recordaantal Nederlandse spelers centraal staat. De openingswedstrijd Liverpool – Bournemouth is op vrijdag 15 augustus gratis te zien op Viaplay TV, ondersteund door contentformats en activatie op meerdere kanalen.

Restaurantketen Wingstop zet voet op Nederlandse bodem
De Amerikaanse restaurantketen Wingstop heeft zijn eerste locatie in Nederland geopend op Schiphol Plaza. De vestiging zit in het openbaar toegankelijke deel van de luchthaven.

Designmerk Smeg kiest Buro Hause als PR-partner
Na een pitchtraject heeft Smeg Nederland het Benelux PR-bureau Buro Hause aangesteld als strategisch partner voor de Nederlandse markt. Het agentschap wordt verantwoordelijk voor de PR-, socialmedia- en influencerstrategie, evenals merkactivaties zoals events.

Festivals digitaliseren: pinnen leidt tot hogere besteding
Contactloos betalen wint terrein op Nederlandse festivals, blijkt uit onderzoek van betaalprovider MyPos. Steeds meer evenementen vervangen traditionele consumptiemunten door digitale betaalopties. Volgens de respondenten is pinnen sneller, handiger en verhoogt het zelfs de omzet

Lynk & Co lanceert Europese campagne ‘Wonder. Full.’
Na een redesign op basis van community-feedback presenteert Lynk & Co eind juli een nieuwe pan-Europese campagne voor de vernieuwde 01. De campagne ‘Wonder. Full.’ loopt twee jaar in zeven Europese landen en positioneert de 01 als een gezinsvriendelijke auto vol slimme features.

SuperHeroes wint Ad Age Small Agency of the Year
Het van oorsprong Nederlandse bureau SuperHeroes is in de Verenigde Staten uitgeroepen tot Small Agency of the Year 2025 door vakblad Ad Age. Het bureau, opgericht in Amsterdam, ontving de gouden award als eerste Nederlandse partij in de geschiedenis van deze prijs.

Amazon verlengt sponsoring Uefa vrouwenvoetbal
Amazon blijft tot ten minste 2030 officieel online retail sponsor van alle Uefa vrouwenvoetbalcompetities. Dat heeft het bedrijf aangekondigd in aanloop naar de finale van het Uefa Women’s Euro 2025 in Zwitserland.

NFF lanceert campagne 'Zie je in Utrecht'
Na 45 edities benadrukt het Nederlands Film Festival (NFF) zijn verbondenheid met de stad Utrecht in de nieuwe campagne ‘Zie je in Utrecht’. De campagne is zichtbaar via verschillende kanalen en vormt de aanloop naar de editie van 2025, die plaatsvindt van 26 september tot en met 3 oktober.

'Even schakelen' met nieuwe campagne van Sunny Cars
Na de introductie in 2024 keren Sunny & Car, de pratende spiegelhangers van Sunny Cars, terug in een nieuwe merkcampagne. De campagne, ontwikkeld door bureau Lemon Scented Tea, richt zich op de verbazing die het zorgeloze autohuurproces oproept bij medereizigers van de huurder.

Campina serveert ontbijt op Lowlands 2025
Campina is deze zomer voor het eerst aanwezig op Lowlands. Het zuivelmerk opent de Campina Br(e)akfast Barn op het festivalterrein, waar bezoekers tijdens het festival terechtkunnen voor een proteïnerijk ontbijt met smoothies en ontbijtbowls.

Rotterdam speelt hoofdrol in Puma-sneakercampagne
Na een lokale samenwerking met artiesten en community's is de nieuwe sneaker Fade Nitro van sportmerk Puma gelanceerd in drie Europese voetbalsteden: Rotterdam, Napels en Marseille.

VMN media neemt Elba\Rec over voor versterking ruimtelijk domein
Na de overname van 100% van de aandelen door VMN media wordt Elba\Rec onderdeel van het B2B-mediabedrijf. De twee partijen bundelen hun krachten om professionals in het ruimtelijk en stedelijk domein beter te ondersteunen bij maatschappelijke vraagstukken.

Nederlanders shoppen bewust en digitaal tijdens zomeruitverkoop
Tijdens de lopende zomeruitverkoop onderzoekt betaalplatform Adyen het koopgedrag van 2.000 Nederlandse consumenten. Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders steeds bewuster winkelen, vaker digitale hulpmiddelen inzetten en verdeeld zijn over retourbeleid.

Campagne Nestlé draait om verhalen van collega's
Nestlé Benelux is deze maand gestart met een employer branding campagne waarin medewerkers centraal staan. De campagne, actief in Nederland en België, moet vooral medior professionals aanspreken. Onder andere presentatrice Moïse Trustfull werkt mee aan de activatie.

Overname Pinch vergroot Nederlandse aanwezigheid Apadmi
Apadmi, een Europees digital product consultancybureau met Britse oorsprong, heeft het Nederlandse mobile agency Pinch overgenomen. Door de overname breidt Apadmi zijn marktpositie in Nederland verder uit.

'Smeuïge' samenwerking tussen Pockies en chef Bijdendijk
Het Amsterdamse loungewearmerk Pockies werkt samen met chef Joris Bijdendijk aan een kledingontwerp onder de naam ‘Boter’. Het resultaat is een door Studio Boter vormgegeven limited edition T-shirt.

DNB: Online kaartbetalingen sterk in de lift
In 2024 besteedden Nederlanders € 198 miljard met betaalpas of creditcard, zo blijkt uit nieuwe cijfers van De Nederlandsche Bank (DNB). Dat is een stijging van 15% ten opzichte van 2022. De toename komt vooral door meer online kaartbetalingen.

Veggies First: van bijgerecht naar craving
De internationale groentecampagne ‘Veggies First’ is gelanceerd in Nederland. De beweging richt zich op het verhogen van de groenteconsumptie onder generatie Z en jonge millennials, met als doel om groente tegen 2035 structureel de hoofdrol te geven in het dagelijkse eetpatroon.

Praxis introduceert AI-hulp in app voor winkelbezoek
Doe-het-zelvers kunnen met een nieuwe functie in de Praxis-app sneller hun weg vinden in de winkel. De retailer lanceert een AI-gestuurde ‘Product locator’ die direct antwoord geeft op locatievragen van klanten.

Bijna helft Nederlanders lid van loyaliteitsprogramma
Maar liefst 42 procent van de Nederlandse consumenten is aangesloten bij een of meerdere loyaliteitsprogramma’s. Dat blijkt uit de Retail Radar 2025 van marketingtechnologiebedrijf Voyado. Populaire motivaties zijn extra korting, gratis verzending en incidentele cadeaus. Bol Select is het vaakst genoemde favoriete programma.

Europese Toegankelijkheidswet gaat op 28 juni in
De European Accessibility Act (EAA) treedt op 28 juni 2025 in werking en verplicht bedrijven hun digitale diensten toegankelijk te maken voor iedereen. In Nederland zijn bestaande wetten aangepast om deze wetgeving nationaal te implementeren.

Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
De Belgische voedingsstartup Kriket brengt zijn op krekels gebaseerde producten naar Nederland. Na succes in eigen land zijn de mueslirepen, proteïnerepen en granola’s nu onder meer verkrijgbaar bij Holland & Barrett en Bever.

Terug in de tijd met Google Earth
Google viert deze maand de twintigste verjaardag van Google Earth met de introductie van een nieuwe functie: historische Street View. Hiermee kunnen gebruikers een digitale tijdreis maken langs hun favoriete locaties, op basis van eerder verzamelde Street View-beelden.

Koelkast met ijsbaden centraal in activatie Inventum
Tijdens de watereditie van de Strong Viking Run introduceerden Inventum en reclamebureau Opvallers een reusachtig obstakel in de vorm van een koelkast, met daarin twee ijsbaden. De actie maakt deel uit van Inventums campagne rond 'Koelen & Vriezen'.

Libresse lanceert de Refresh Spot op Pinkpop
Tijdens Pinkpop 2025 introduceert Libresse de zogenoemde Refresh Spot: een speciaal festivaltoiletconcept gericht op menstruerende bezoekers. Onderzoek toont aan dat menstruatie bij de helft van de vrouwen+ leidt tot ongemak op festivals. Eén op de vijf heeft weleens een evenement overgeslagen om die reden.
- AlgemeenNieuws Eerste 'unbottled' drankje zet...Nieuws [marketeer 230] Ivo Duits - founder...Nieuws Onderzoek: Merken zouden meer...Nieuws VIA: ‘Bureaus moeten fundamenteel...Nieuws Rob Overduin (Nima): 'Marketing is...Weblog [column] Monocultuur in marketing:...
- B2BNieuws Marketingtransfers week 37, 2025Nieuws ASML investeert in AI-bedrijf Mistral Nieuws Loop: marketing in het AI-tijdperkNieuws Marketingtransfers week 36, 2025Nieuws HubSpot lanceert golf aan...Nieuws Commercialreview lanceert Stramigo,...
- BureausNieuws Multi-Gyn kiest voor...Nieuws Christian Alexander viert...Nieuws Nieuw geluid voor nieuwe VanMoofNieuws Domino’s lanceert 13 nieuwe office...Nieuws Salsa Shop kiest Buutvrij als...Nieuws Eye Wish zet vakmanschap centraal in...
- ContentmarketingNieuws FME en We Agency lanceren...Nieuws [GPCM2025] 'De prijs was een enorme...Nieuws Univé zet kindertekeningen in voor...Nieuws Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten...Nieuws ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne...Nieuws GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos...
- DesignNieuws 6 architecten- en...Nieuws Dutch Digital Design versterkt...Nieuws Norday ontwikkelt nieuwe website...Nieuws UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van...Nieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...
- Food en RetailNieuws Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw...Nieuws Heineken 0 punt 0 bereikt 10K...Nieuws Kruidvat versterkt...Nieuws Fritz-kola introduceert Mischmasch...Nieuws Albert Heijn zet tech in tegen...Nieuws Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer...
- MediaNieuws KPN en S10 starten campagne tegen...Nieuws Donald Duck blijft populairste...Nieuws Ook Prime Video brengt Premier...Weblog [column] GenZ en de power van...Nieuws De Telegraaf bereikt zakelijke...Nieuws Onderzoek: Papieren folder blijft...
- Online MarketingNieuws KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met...Nieuws Kaart wint van appje bij verjaardagenNieuws NS Stations lanceert game met...Nieuws TikTok bereikt 200 miljoen Europese...Weblog [column] Marketingfacts Focus #7Nieuws Hoe Kia de EV3 lanceerde met slimme...
- SponsoringNieuws Hera United trapt af met top...Nieuws Beko nieuwe confidence partner van...Nieuws KPN haakt in met 'Sail together'Nieuws Viaplay start Premier...Nieuws Vitesse brengt ode aan supporters in...Nieuws Tour of Holland na 21 jaar terug met...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 37, 202512-09-2025
- ASML investeert in AI-bedrijf Mistral 09-09-2025
- Loop: marketing in het AI-tijdperk08-09-2025
- Marketingtransfers week 36, 202505-09-2025
- HubSpot lanceert golf aan... 04-09-2025
- Commercialreview lanceert Stramigo,... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes