Onderzoek: eventbranche biedt kansen voor marketeers
- B2b
- 1 feb 2019 @ 10:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekEvenement
- 1 feb 2019 @ 10:05
- Lucas Boon
Eventbrite deelt de onderzoeksresultaten van het Pulse Report, een trendrapport voor de evenementenbranche in 2019. Volgens eventprofessionals is mond-tot-mondreclame nog altijd het meest effectieve marketingmiddel.
Voor Pulse Report zijn er wereldwijd 4.500 professionals uit de evenementenindustrie ondervraagd over onderwerpen als marketing en promotie, budgetten, data en trends. Van deze professionals komen er 300 uit Nederland en België.
Van de ondervraagden verwacht 48% in 2019 meer events te organiseren dan in 2018. Voor 47% blijft dit gelijk aan vorig jaar. Eventbrite concludeert dat men dit jaar een groei in het aantal evenementen mag verwachten. 57% ziet in het werven van deelnemers de grootste uitdaging. Een te verwachten uitkomst die nog maar eens het belang van marketing en promotie onderstreept. Volgens Eventbrite ligt hier een kans voor eventmarketeers. 48% van de ondervraagden geeft aan meer te willen investeren in de ontwikkeling van hun marketingskills.
Social media marketing
Eventprofessionals zien met 60% mond-tot-mondreclame als het meest effectieve marketingmiddel. Ook worden social media marketing (48%) en direct mail (34%) als effectief gezien. 78% noemt e-mailmarketing een middel dat sowieso ingezet wordt.
Tot slot valt op dat slechts 22% aangeeft dat data privacy en security een grote impact krijgt in 2019. Aan de andere kant loopt het in lijn met de uitkomst dat slechts 26% van de ondervraagden aangeeft bezoekersdata te analyseren.
Bekijk nog meer onderzoeksresultaten hier.
Beeld: festival The Flying Dutch in Rotterdam.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Van duurzame kruk tot circulaire spirit: winnaars VM Packaging...
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
Laatste Nieuws
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
- SoftwareOne en Eye-Able richten zich... 26-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers