Onderzoek: eventbranche biedt kansen voor marketeers
- B2b
- 1 feb 2019 @ 10:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekEvenement
- 1 feb 2019 @ 10:05
- Lucas Boon
Eventbrite deelt de onderzoeksresultaten van het Pulse Report, een trendrapport voor de evenementenbranche in 2019. Volgens eventprofessionals is mond-tot-mondreclame nog altijd het meest effectieve marketingmiddel.
Voor Pulse Report zijn er wereldwijd 4.500 professionals uit de evenementenindustrie ondervraagd over onderwerpen als marketing en promotie, budgetten, data en trends. Van deze professionals komen er 300 uit Nederland en België.
Van de ondervraagden verwacht 48% in 2019 meer events te organiseren dan in 2018. Voor 47% blijft dit gelijk aan vorig jaar. Eventbrite concludeert dat men dit jaar een groei in het aantal evenementen mag verwachten. 57% ziet in het werven van deelnemers de grootste uitdaging. Een te verwachten uitkomst die nog maar eens het belang van marketing en promotie onderstreept. Volgens Eventbrite ligt hier een kans voor eventmarketeers. 48% van de ondervraagden geeft aan meer te willen investeren in de ontwikkeling van hun marketingskills.
Social media marketing
Eventprofessionals zien met 60% mond-tot-mondreclame als het meest effectieve marketingmiddel. Ook worden social media marketing (48%) en direct mail (34%) als effectief gezien. 78% noemt e-mailmarketing een middel dat sowieso ingezet wordt.
Tot slot valt op dat slechts 22% aangeeft dat data privacy en security een grote impact krijgt in 2019. Aan de andere kant loopt het in lijn met de uitkomst dat slechts 26% van de ondervraagden aangeeft bezoekersdata te analyseren.
Bekijk nog meer onderzoeksresultaten hier.
Beeld: festival The Flying Dutch in Rotterdam.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- [branded content] Congrescoach geeft ultieme hacks voor het...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing