Frans Leenaars (CMO TUI): 'Onzekerheid zoveel mogelijk wegnemen'
- B2b
- 18 mrt 2020 @ 16:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingZakelijk
- 18 mrt 2020 @ 16:06
- Lucas Boon
Touroperator TUI heeft al zijn vluchten tot 6 april 2020 gecanceld. We spreken chief marketing officer Frans Leenaars over de gevolgen van de coronacrisis op de marketing en het communicatiebeleid van zijn bedrijf.
Hoe ziet jouw week eruit in een notendop?
Sinds de versnelling van de crisis zijn we 24/7 bezig met alle nieuwe uitdagingen van onze reizigers. Van het informatie verschaffen over gecancelde reizen tot het bereiken van reizigers op bestemming die gerepatrieerd moeten worden. Er leeft veel onzekerheid onder onze klanten en die proberen we zo goed mogelijk weg te nemen door duidelijk te communiceren in alle kanalen.
TUI annuleert alle reizen voor de komende weken. Wat betekent dit concreet voor de marketing van het bedrijf?
Alle above-the-line-campagnes staan stil, search advertising staat op een heel laag pitje, onze CRM-programma's zijn volledig aangepast in frequentie en messaging en ook op social media hebben we uiteraard een tijdelijk aangepaste communicatiestrategie.
Hoe zorg je ervoor dat klanten ondanks de omstandigheden trouw blijven aan TUI?
We proberen zoals altijd een trusted partner te zijn en voor alle voorkomende gevallen regelingen te treffen en onze klanten te woord te staan. Zo hebben we een externe FAQ en een interne operationele Q&A die continue updated wordt zodat de reizigers optimaal geïnformeerd blijven. Veel van onze marketing-collega's zijn ingeschakeld achter de telefoon, chat en webcare - veelal vanuit huis. Ik zie een fantastische spirit om al onze reizigers te helpen en iedereen laat zijn normale taken even voor wat het is. We noemen het #letsTUIthistogether.
Hoe ziet het communicatiebeleid dat TUI nu voert eruit en wat is de uitdaging hierin?
Op dit moment willen we aan onze reizigers laten zien dat we alles doen om hen terug te krijgen of hun reizen in de nabije toekomst met flexibiliteit te herboeken. We reiken onze klanten alternatieven en oplossingen aan omdat hun vakantieplannen nu zo enorm overhoop worden gegooid. We doen er alles aan om reizigers veilig terug te brengen en juist te informeren en hopen daarmee het vertrouwen te bestendigen voor mooie reizen in de toekomst. Dat blijft immers ons vak.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing