Deepdive Hyundai op CES 2022

Deepdive Hyundai op CES 2022
  • B2b
  • 5 jan 2022 @ 11:13
  • 17497 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met als hoofdthema ‘Expanding Human Reach’ maakt automerk Hyundai op CES 2022 duidelijk hoe de robotica-divisie van het bedrijf toekomstige mobiliteit vormgeeft. Dat gaat verder dan de traditionele vervoermiddelen en zal volgens het merk ‘zorgen voor ongelimiteerde bewegingsvrijheid voor de mens.’

Robotica is een essentieel onderdeel van de transformatie van Hyundai naar een aanbieder van slimme mobiliteitsoplossingen.

Met de overname van Boston Dynamics, een pionier op dit gebied, versterkt Hyundai zijn focus op geavanceerde robotica. Hyundai ziet robotica en mobiliteit als twee zaken die elkaar aanvullen en elkaars ontwikkeling versnellen. Samen vormen ze een combinatie die waarde toevoegt aan Hyundai en die voor vooruitgang zorgt. Dat begint met een op robotica gebaseerd ecosysteem: Mobility of Things (MoT).

‘Bij Hyundai gebruiken we de kracht van robotica om geweldige dingen te bereiken. We voorzien toekomstige mobiliteitsoplossingen, mogelijk gemaakt door geavanceerde robotica die zelfs verder gaat dan ons Metamobility-concept’, aldus Euisun Chung in zijn presentatie. ‘Deze visie zorgt voor ongelimiteerde bewegingsvrijheid en vooruitgang voor de mens.’

Robots en Metamobility verbinden de echte wereld met de metaverse

Om de toekomstvisie op robotica en mobiliteit te ondersteunen, presenteert Hyundai het nieuwe concept Metamoblity. Het doel is om te pionieren met een metaverse-connectie tussen slimme apparaten, waarmee mobiliteit samenkomt met virtual reality (VR). Daarmee overstijgt mobiliteit de fysieke beperkingen van tijd en ruimte. Hyundai deelt ook zijn visie op hoe robotica zorgt voor een verbinding tussen de echte wereld en de virtuele. Zo kunnen gebruikers veranderingen in de metaverse terugzien in de werkelijkheid.

Hyundai voorziet dat het onderscheid tussen toekomstige mobiliteitsvormen zal vervagen dankzij de verdere ontwikkeling van robotica, zoals AI en autonoom rijden.

Verschillende mobiliteitsvormen, zoals auto’s en Urban Air Mobility (UAM), zullen dienstdoen als slimme apparaten die toegang bieden tot een virtuele wereld. Robotica vormt daarbij de verbinding tussen de virtuele en de echte wereld. In een auto die verbinding maakt met virtuele ruimtes kunnen gebruikers bijvoorbeeld genieten van verschillende soorten VR-ervaringen. Afhankelijk van de behoeften van de gebruiker wordt een auto een ruimte voor entertainment, een vergaderruimte voor het werk of zelfs een 3D-videogameplatform.

In de toekomst zal de metaverse een plek worden waar mensen dagelijks komen. Daarom voorziet Hyundai de opkomst van een nieuw soort metaverse-platform, met weinig onderscheid van de realiteit.

Dat gaat dus verder dan het concept van VR zoals we dat vandaag de dag kennen. Wat vanwege technologische beperkingen ooit een virtuele ervaring was, kan nu in de echte wereld worden getoond dankzij een connectie tussen slimme apparaten. Zo krijgen gebruikers ongelimiteerde bewegingsvrijheid tussen de virtuele en de echte wereld.

De CES is het meest invloedrijke technologie-evenement ter wereld en wordt gehouden van 5 tot en met 7 januari.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken