Chiel Menthen en Marcel Aalders (Carpetright): 'Wat is leuker dan een bestaand merk opnieuw uit te vinden?'

Chiel Menthen en Marcel Aalders (Carpetright): 'Wat is leuker dan een bestaand merk opnieuw uit te vinden?'
  • B2b
  • 11 apr 2022 @ 09:00
  • 45154 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

Marcel Aalders (rechts op de foto) is Head of Marketing & Ecommerce bij Carpetright. Samen met zijn collega Sr. Online Marketeer Chiel Menthen verzorgt hij een van de presentaties tijdens Nima Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht.

Marcel Aalders RM
Merkpositioneringsexpert Marcel Aalders RM laat je anders kijken naar je merk en helpt je dit opnieuw uit te vinden. Op dit moment is hij verantwoordelijk voor merk-, marketing- en ecommercestrategie van Carpetright. Als (interim)marketingdirecteur en merkstrateeg met dertig jaar ervaring leidde hij vele herpositioneringstrajecten. Aalders werkte voor onder meer Binck Bank, Achmea, Prominent, Only for Men, Bavaria, Mars, Menzis, Strukton, Kruitbosch, Anderzorg, Beter Horen, Monuta, VGZ en tal van dienstverleners. Hij is kerndocent Strategisch Brandmanagement bij Beeckestijn Business School, Masterclassdocent bij Nima, voorzitter van MarketingMinds en associate partner bij Altuïtion.

Chiel Menthen
Chiel Menthen is als Sr. Marketeer verantwoordelijk voor digital marketing binnen Carpetright. De afgelopen jaren heeft hij zich gespecialiseerd in performancemarketing en de leidende rol van data hierin. De complexiteit van het (digital) marketing landschap vereenvoudigen en een performancegedreven mindset binnen teams verankeren om collectief organisaties te laten groeien vind hij het mooiste aan zijn vak.

1 Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Aalders: ‘Ik deel graag inzichten en een aanpak van een herpositionering en digitale transitie met anderen.’
Menthen: ‘Bezoekers inspiratie bieden waardoor ze tot nieuwe inzichten komen en zichzelf en de organisatie waarvoor ze werken hiermee een stapje verder kunnen brengen.’

2 Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Aalders: ‘Concrete handvatten waarmee zij hier zelf in hun eigen bedrijf ook mee aan de slag kunnen.’
Menthen: ‘Eye-openers om data toepasbaar te maken in de praktijk en hiermee direct het verschil kunnen maken.’

3 In welke sector ben je actief en wat vind je daar leuk aan?
Aalders: ‘Retail met name. Nergens gaan nieuwe marketingontwikkelingen zo snel als in de omnichannel wereld van retail en is het zo uitdagend elke dag weer opnieuw je bestaan te bewijzen.’
Menthen: ‘Retail = detail. Met de kleinste dingen kun je het verschil maken in deze turbulente branche. Elke week moet voelen als een Champions League-wedstrijd en als je de beste wilt worden, moet je de finale winnen.’

4 Wat is je persoonlijke drijfveer binnen het merk dat je vertegenwoordigt?
Aalders: ‘Wat is leuker dan een bestaand merk opnieuw uit te vinden en hierin zelf het voortouw te nemen vanuit marketing en e-commerce? Bij Carpetright is er op dit vlak veel, zo niet alles, te winnen.’
Menthen: ‘Met een team van zeer getalenteerde mensen Carpetright verder laten groeien tot de grootste vloeren-, raamdecoratie-, traprenovatie- en vloerkledenretailer van de Benelux.’

Presentatie in het kort: Het Carpetright-merk afstoffen en digitaliseren
Nederlands marktleider in vloeren en raamdecoratie stond jarenlang bekend als stoffige vloerendiscounter met harde kortingen. Dat zijn we het aan het veranderen. En hoe! Wil je zelf ervaren en leren hoe je een (retail)merk opnieuw uit kunt vinden vanuit een heldere positionering en nieuwe marketingstrategie? En hoe je vanuit data-analytics klanten in het oriëntatieproces digitaal optimaal kunt ondersteunen zodat zij naar de 112 winkels of webshop komen? We nemen je in alle openheid mee in hoe we dit aanpakken en hierin goed op weg zijn.

Hét marketingfestival voor en door marketeers
Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken