Efteling opnieuw Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Efteling opnieuw Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • B2b
  • 15 mei 2024 @ 08:50
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

Tijdens een bijeenkomst in Beeld & Geluid in Hilversum is de titel van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024 toegekend aan de Efteling. Voor het tweede jaar op rij verdient het pretpark deze onderscheiding.

De Efteling voert dit jaar de ranglijst aan met een score van 8,26 en laat daarmee Picnic (8,23) en DSW Zorgverzekeraar (8,14) achter zich. Volgens het onderzoek onderscheidt de Efteling zich door bezoekers het gevoel te geven écht gezien te worden. Gecombineerd met een permanente focus op een prettige sfeer én het delen van positieve ervaringen is hun aanpak een succesvol voorbeeld voor klantvriendelijkheid in de praktijk. 'Fantastisch om hier opnieuw te winnen als waardering van onze klanten. Daar doet iedere medewerker het natuurlijk voor, ieder dag opnieuw. Er staan voor onze klanten! Daar is ook iedereen die werkt bij de Efteling enorm van doordrongen en een deel van het geheim. Elke dag met passie een zo mooi mogelijke experience bieden aan onze klanten’, vertelt Tom Gruijters trots.

Marktonderzoeksbureau MarketResponse voert sinds 2007 het consumentenonderzoek naar Het Klantvriendelijkste Bedrijf uit. Voor de zeventiende editie gaven ongeveer 6.000 consumenten in totaal 97.859 beoordelingen over 352 bedrijven en organisaties. De ondergrens om mee te dingen naar de titel is honderd waarnemingen en deze werd door 266 organisaties behaald.

De titel voor Klantvriendelijkste Bedrijf is uitgedeeld voor 9 branches en een categorie goede doelen. De top 3 per branche:

Supermarkten

  1. Picnic
  2. Hoogvliet
  3. Albert Heijn

Banken

  1. Regiobank
  2. ASN
  3. SNS

Energie

  1. Engie
  2. Essent
  3. Delta

Leisure

  1. Efteling
  2. Diergaarde Blijdorp
  3. Van der Valk

Retail

  1. Rituals
  2. Pearle
  3. Bol

Verzekeringen

  1. DSW
  2. ZLM
  3. Klaverblad

Vervoerders

  1. Connexxion
  2. RET
  3. Qbuzz

Automotive

  1. Suzuki
  2. Toyota
  3. Volvo

Telecom

  1. Odido
  2. Simpel
  3. Simyo

Goede Doelen

  1. Kika
  2. Dierenbescherming
  3. CliniClowns

 

Auteur: Kel Koenen
Hoofdredacteur CustomerFirst


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken