J. Walter Thompson maakt eindejaarscampagne ING

J. Walter Thompson maakt eindejaarscampagne ING
  • Bureaus
  • 18 dec 2015 @ 16:46
  • 15482 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Commercials

Niet terugblikken op 2015 maar vooruitkijken naar 2016. Dat is wat ING doet in de laatste campagne van dit jaar, ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam. En dat is niet toevallig, vindt de bank.

Johan van der Zanden, directeur communicatie ING Nederland. 'ING heeft als missie om heel Nederland een stap vooruit te helpen. Het leek ons dan ook een logische stap om vooruit te kijken. In een tijd waarin veel merken zich juist richten op Kerst of Nieuwjaar.'

De campagne - ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam - laat uiteenlopende jongeren zien die hun plannen en ambities voor 2016 delen. Van een appbouwer tot jongens die croissantjes rondbrengen.

Met de themaregel “2016, we gaan ervoor” wil ING de jongeren een hart onder de riem steken en de rest van Nederland inspireren om zo veel mogelijk uit het nieuwe jaar te halen.

Naast een tv-commercial van 40 seconden zien we de campagne ook terug in print en minidocumentaires op social media. Daarin worden de verhalen achter de ambities verder uitgediept.

Credits

Klant: ING Nederland | Campagne titel: 2016, we gaan ervoor | Product: Merkcampagne | Eerste uitzenddatum: 18 december 2015 | Media: Televsie, online, print | ING Nederland: Manager Branding: Louise Meijer | Senior Communicatie Manager: Mirjam Smit | J. Walter Thompson Amsteredam: Creatieve Directie: Friso Ludenhoff, Maarten Vrouwes | Creatie: Bas Korsten, Dieuwer Bulthuis, Chris Sant, Marcel Hartog | Productiemaatschappij: DPPLR | Regisseur: Maarten Groen | Mindshare: Digital Manager: Vincent Resink | Manager AV: Mandy Koelman

www.jwt.amsterdam

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken