J. Walter Thompson maakt eindejaarscampagne ING
- Bureaus
- 18 dec 2015 @ 16:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Commercials
- 18 dec 2015 @ 16:46
- Redactie Bureaus
Niet terugblikken op 2015 maar vooruitkijken naar 2016. Dat is wat ING doet in de laatste campagne van dit jaar, ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam. En dat is niet toevallig, vindt de bank.
Johan van der Zanden, directeur communicatie ING Nederland. 'ING heeft als missie om heel Nederland een stap vooruit te helpen. Het leek ons dan ook een logische stap om vooruit te kijken. In een tijd waarin veel merken zich juist richten op Kerst of Nieuwjaar.'
De campagne - ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam - laat uiteenlopende jongeren zien die hun plannen en ambities voor 2016 delen. Van een appbouwer tot jongens die croissantjes rondbrengen.
Met de themaregel “2016, we gaan ervoor” wil ING de jongeren een hart onder de riem steken en de rest van Nederland inspireren om zo veel mogelijk uit het nieuwe jaar te halen.
Naast een tv-commercial van 40 seconden zien we de campagne ook terug in print en minidocumentaires op social media. Daarin worden de verhalen achter de ambities verder uitgediept.
Credits
Klant: ING Nederland | Campagne titel: 2016, we gaan ervoor | Product: Merkcampagne | Eerste uitzenddatum: 18 december 2015 | Media: Televsie, online, print | ING Nederland: Manager Branding: Louise Meijer | Senior Communicatie Manager: Mirjam Smit | J. Walter Thompson Amsteredam: Creatieve Directie: Friso Ludenhoff, Maarten Vrouwes | Creatie: Bas Korsten, Dieuwer Bulthuis, Chris Sant, Marcel Hartog | Productiemaatschappij: DPPLR | Regisseur: Maarten Groen | Mindshare: Digital Manager: Vincent Resink | Manager AV: Mandy Koelman
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Philips leert kinderen repareren met... 23-12-2025
- Fashion statement tegen Cobra-vuurwerk22-12-2025
- Nieuw agency of record voor Sweco19-12-2025
- Aanbesteding gemeente Almere... 19-12-2025
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

