J. Walter Thompson maakt eindejaarscampagne ING
- Bureaus
- 18 dec 2015 @ 16:46
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Commercials
- 18 dec 2015 @ 16:46
- Redactie Bureaus
Niet terugblikken op 2015 maar vooruitkijken naar 2016. Dat is wat ING doet in de laatste campagne van dit jaar, ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam. En dat is niet toevallig, vindt de bank.
Johan van der Zanden, directeur communicatie ING Nederland. 'ING heeft als missie om heel Nederland een stap vooruit te helpen. Het leek ons dan ook een logische stap om vooruit te kijken. In een tijd waarin veel merken zich juist richten op Kerst of Nieuwjaar.'
De campagne - ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam - laat uiteenlopende jongeren zien die hun plannen en ambities voor 2016 delen. Van een appbouwer tot jongens die croissantjes rondbrengen.
Met de themaregel “2016, we gaan ervoor” wil ING de jongeren een hart onder de riem steken en de rest van Nederland inspireren om zo veel mogelijk uit het nieuwe jaar te halen.
Naast een tv-commercial van 40 seconden zien we de campagne ook terug in print en minidocumentaires op social media. Daarin worden de verhalen achter de ambities verder uitgediept.
Credits
Klant: ING Nederland | Campagne titel: 2016, we gaan ervoor | Product: Merkcampagne | Eerste uitzenddatum: 18 december 2015 | Media: Televsie, online, print | ING Nederland: Manager Branding: Louise Meijer | Senior Communicatie Manager: Mirjam Smit | J. Walter Thompson Amsteredam: Creatieve Directie: Friso Ludenhoff, Maarten Vrouwes | Creatie: Bas Korsten, Dieuwer Bulthuis, Chris Sant, Marcel Hartog | Productiemaatschappij: DPPLR | Regisseur: Maarten Groen | Mindshare: Digital Manager: Vincent Resink | Manager AV: Mandy Koelman
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers