Booking.com daagt personeel uit tot virale vakantiefilmpjes
- Bureaus
- 7 feb 2017 @ 00:40
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Virale marketingContentVideoFilm
- 7 feb 2017 @ 00:40
- Redactie Media
Het was een uitdaging met alleen maar winnaars: de directie van Booking.com daagde het eigen personeel uit om een jaar lang de eigen reizen te filmen. Bij meer dan een miljoen views zouden de directeuren een ijzige duik nemen in de Amsterdamse gracht tegenover het hoofdkantoor. Dat miljoen werd in veelvoud overtroffen en ook de bazenduik leverde een leuk filmpje op. In alle opzichten geweldige publiciteit voor Booking.com dus.
De actie van het personeel mondde uit in een overzichtsfilm, die volledig bestaat uit materiaal dat gefilmd is door werknemers van Booking.com met GoPro camera’s. Het geeft een leuk inkijkje in de cultuur van het bedrijf en haalde meer dan 4 miljoen views op YouTube.
Begin vorig jaar moedigde Booking.com z’n 14.000 werknemers aan om hun eigen reizen vast te leggen. Het resultaat daarvan, de film One Mission die in samenwerking met de Amsterdamse creative studio Cloudfactory is bedacht en gecreëerd, laat exact zien waar het bij Booking.com om gaat: plezier, inspiratie en de liefde voor reizen.
Wereld van Booking.com in beeld
Behalve dat het de werknemers, die deze missie feitelijk iedere dag leven, in het zonnetje zet, laat het de kijker de enorme rijkdom van de wereld van Booking.com zien. Samen bezochten de werknemers afgelopen jaar meer dan 190 landen. Het kan bijna niet anders dan dat het bij de kijker gaat kriebelen.
'Of ze nu een vulkaan beklimmen, surfen of de tango dansen, de passie spat er bij de werknemers vanaf', zegt Sandrine Huijgen van Cloudfactory. 'One Mission is een ode aan reizen en – waar wij bij Cloudfactory zo van houden – een perfect voorbeeld van story-doing. Het brengt Booking.com als merk tot leven en inspireert op die manier de kijker om ook heerlijk te gaan reizen. Het personeel geeft letterlijk het goede voorbeeld.'
Hieronder de door Cloudfactory samengestelde virale film, met daaronder de belofte van de directie: een duik in de ijskoude grachten van Amsterdam. Uiteraard leverde ook dat een leuke video op.
Credits
Booking.com marketing team: Pepijn Rijvers, Manuel Douchez, Andrew Smith, Diana Agudelo Hernandez, Julian Poole
Creative Studio: Cloudfactory
Creative Directors: Sandrine Huijgen, Jessica Kersten
Creative Team: Barbara Ryan, Mariusz Wysocki
Managing Director: Sandeep Chawla
Account Director: Lennard Franken
Agency Producers: Lars Fabery de Jonge, Saffron Pape
Production Company: Czar
Directors: Willem Gerritsen and the employees of Booking.com
Producers: Willem Bos, Marius van de Weerd
Offline Editor: Martin Heijgelaar
Post Production: De Grot
Music: Paraphrase
Sound: Wave
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ADC en Clever Franke bundelen... 14-10-2024
- The Agent-C introduceert The... 11-10-2024
- Monks nieuw bureau voor... 11-10-2024
- Selmore en DotControl winnen pitch... 10-10-2024
- Campagne Greenflag tegen digitale... 10-10-2024
- Topfotograaf Robin de Puy tekent bij... 09-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing