Spraakmakend bureau: Conva Voice Services

Spraakmakend bureau: Conva Voice Services
  • Bureaus
  • 27 sep 2018 @ 10:43
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DigitaalPersonaliaInnovatieStrategie

Maarten Lens-FitzGerald en Naos Wilbrink, beide ervaren ondernemers in online marketing en technologie, hebben samen het bureau Conva Voice Services opgericht. De nieuwkomer is gespecialiseerd in het ontdekken, ontwerpen en ontwikkelen van voice-diensten.

Conva Voice Services trapt al direct af met een samenwerkingsverband tussen stakeholders uit de overheid, verzekerings- en technologiesector om de 65+ gebruikersgroep met voice te bereiken. Als oprichter en organisator van de Open Voice-eventreeks en de eerste Nederlandse Voice-conferentie op 11 oktober, timmert Conva al goed aan de weg. Inspiratie-sessies en prototype-ontwikkeling worden al aangeboden aan bedrijven.

Lens-FitzGerald en Wilbrink opereren vanuit Amsterdam. Voice is het nieuwe kanaal dat beschikbaar is gekomen door introductie van slimme speakers met Amazon Alexa en Google Assistant. Conva kan hier effectief op inhaken door de stevige ervaring van de oprichters en de samenwerking met bureaus en integrators.

Veel vragen over voice

Voice roept nieuwe vragen op: wat kan je ermee, hoe klink je, hoe word je gevonden, hoe past het in jouw bedrijf of hoe kan je jouw bedrijfsactiviteiten bij jouw klanten brengen? Conva richt zich op bedrijven die koudwatervrees hebben, of juist nieuwsgierig zijn en die hun mogelijkheden in Voice willen verkennen. Het bureau opereert als sparringpartner.

De combinatie van introductie-sessies voor management-, marketing- en innovatieteams plus effectieve prototype-sprints zorgen voor een tastbaar en gevalideerd resultaat, gevolgd door de eerste live-versie. Conva draagt vervolgens over aan interne ontwikkelteams, de reeds aangehaakte IT-partijen of bureaus.  

Wie zijn de oprichters?

Maarten Lens-FitzGerald en Naos Wilbrink hebben veel ervaring met het introduceren van nieuwe marketing- en communicatie-kanalen.Voor Lens-FitzGerald is dit het vijfde kanaal wat hij aan bedrijven introduceert. Ooit begon hij met het web, gevolgd door e-mail, mobiel en later met zijn bedrijf Layar ook Augmented Reality.

Wilbrink heeft zijn belang in het door hem opgerichte creatief marketingbureau aFrogleap recent verkocht en is klaar voor een volgende stap. Hij is specialist op het gebied van marketing automation-technologie. Zijn ervaring met het design- en product-proces past hij toe als adviseur bij diverse startups. Hij is sterk in het doorzien van processen en laat deze aansluiten op de verwachtingen van zowel de interne als externe organisatie. Beide zijn van fundamenteel belang voor een succesvolle integratie van ‘nieuwe’ kanalen.

Voice-revolutie

Het nieuwe kanaal Voice heeft een snellere adoptiegraad dan web en mobiel, claimen de oprichters van Conva. Meer dan 55 miljoen slimme speakers zijn er verkocht in de VS en één op de vijf families heeft er een in huis, aldus Voicebot.ai. Onlangs heeft Amazon meer dan twintig upgrades en nieuwe voice- gebaseerde apparaten en functionaliteiten geïntroduceerd, inclusief een wandklok en magnetron met ingebouwde Smart Speaker.

Google heeft onlangs zijn Nederlandse voice-assistant gelanceerd. Voice is het nieuwe spraakmedium om klanten van dienst te zijn. Zoals organisaties websites en mobile applicaties hebben, is de ontwikkeling van voice-services de volgende stap.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken