Nieuw bureau Openfield ziet potentie in innovatie
- Bureaus
- 8 okt 2018 @ 11:34
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PersonaliaInnovatieNieuwkomers
- 8 okt 2018 @ 11:34
- Lucas Boon
Joost Pothoff (links) en David Feenstra zijn innovatiebureau Openfield gestart. Het bureau wil kleine en grote organisaties helpen om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen en positioneren.
Feenstra werkte in het verleden als strategy director bij TBWA\Neboko op merken als Heineken en Vodafone. Pothoff leidde vanuit Clockwork en Sunidee innovatietrajecten voor onder meer Tele2 en Independer.
Openfield wil nieuwe proposities ontwikkelen vanuit merk en business. In hun eerdere projecten kwamen Feenstra en Pothoff tot de conclusie dat merkstrategie en bedrijfsstrategie nauwelijks bij elkaar komen, 'en dat juist in innovatietrajecten hier veel potentie voor is'.
Het duo ontwikkelde een methodiek gebaseerd op design thinking, wat Openfield in staat moet stellen om snel inzichten te halen uit behoefte onderzoek en dit te vertalen in concepten die direct getest en verbeterd kunnen worden.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

