Nieuw bureau Openfield ziet potentie in innovatie

Nieuw bureau Openfield ziet potentie in innovatie
  • Bureaus
  • 8 okt 2018 @ 11:34
  • 11741 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaInnovatieNieuwkomers

Joost Pothoff (links) en David Feenstra zijn innovatiebureau Openfield gestart. Het bureau wil kleine en grote organisaties helpen om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen en positioneren.

Feenstra werkte in het verleden als strategy director bij TBWA\Neboko op merken als Heineken en Vodafone. Pothoff leidde vanuit Clockwork en Sunidee innovatietrajecten voor onder meer Tele2 en Independer.

Openfield wil nieuwe proposities ontwikkelen vanuit merk en business. In hun eerdere projecten kwamen Feenstra en Pothoff tot de conclusie dat merkstrategie en bedrijfsstrategie nauwelijks bij elkaar komen, 'en dat juist in innovatietrajecten hier veel potentie voor is'.

Het duo ontwikkelde een methodiek gebaseerd op design thinking, wat Openfield in staat moet stellen om snel inzichten te halen uit behoefte onderzoek en dit te vertalen in concepten die direct getest en verbeterd kunnen worden.

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken