Nieuw bureau Openfield ziet potentie in innovatie
- Bureaus
- 8 okt 2018 @ 11:34
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - PersonaliaInnovatieNieuwkomers
- 8 okt 2018 @ 11:34
- Lucas Boon
Joost Pothoff (links) en David Feenstra zijn innovatiebureau Openfield gestart. Het bureau wil kleine en grote organisaties helpen om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen en positioneren.
Feenstra werkte in het verleden als strategy director bij TBWA\Neboko op merken als Heineken en Vodafone. Pothoff leidde vanuit Clockwork en Sunidee innovatietrajecten voor onder meer Tele2 en Independer.
Openfield wil nieuwe proposities ontwikkelen vanuit merk en business. In hun eerdere projecten kwamen Feenstra en Pothoff tot de conclusie dat merkstrategie en bedrijfsstrategie nauwelijks bij elkaar komen, 'en dat juist in innovatietrajecten hier veel potentie voor is'.
Het duo ontwikkelde een methodiek gebaseerd op design thinking, wat Openfield in staat moet stellen om snel inzichten te halen uit behoefte onderzoek en dit te vertalen in concepten die direct getest en verbeterd kunnen worden.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing