Caramel Pictures ingelijfd door MediaMonks
- 26 apr 2019 @ 10:22
- Jeroen Mirck
Het internationale filmproductiebedrijf Caramel Pictures, gespecialiseerd in food en drank, wordt ingelijfd door MediaMonks. Met de overname ('voor een niet bekendgemaakt bedrag') haalt MediaMonks meer dan 25 jaar aan high-end film- en fotografie-ervaring in huis, plus de eigen studio's.
Caramel is in 1977 opgericht door Will van der Vlugt en specialiseert zich in table-top film en fotografie. Het bedrijf werkt voor FMCG-klanten zoals Unilever, Nestlé, Danone en The Coca-Cola Company en produceert content voor merken als Heineken, KFC, KitKat, Lays, Magnum en Senseo.
'Merken en bureaus hebben een enorme behoefte aan snel en efficiënt geproduceerde content van de hoogste kwaliteit', zegt Victor Knaap, CEO van MediaMonks. 'Op platformen als Facebook, Google, Instagram en Amazon hebben merken maar een paar seconden om een merk te bouwen. Daarom wordt op hoge kwaliteit digitaal geproduceerde product shots in film en fotografie steeds belangrijker. Door de overname van Caramel; de studio’s, apparatuur (zoals camera’s en robots) en de ongelofelijk getalenteerde mensen kunnen wij dat nu leveren — vanuit Amsterdam voor de hele wereld.'
Will van der Vlugt, oprichter van Caramel Pictures: 'We zijn ruim 40 jaar geleden gestart met Caramel en zijn nooit gestopt met onszelf te ontwikkelen. Ik ben in de jaren 80 van fotografie naar film gegaan, naar een eigen studio in de jaren 90, en naar het werken met robotics begin 2000. Met Caramel hebben we iets neergezet dat tot de absolute top behoort, FMCG-merken komen vanuit de hele wereld naar ons toe. Kwaliteit heeft altijd voorop gestaan, of het nu ging over nieuwe investeringen, op maat gemaakte apparatuur of het aannemen van nieuwe regisseurs. Door ons aan te sluiten bij MediaMonks kunnen we een nieuwe stap maken en op een nog hoger niveau acteren.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers