Marieke Pijler (Brand Density) is beste Rotterdamse zakenvrouw
- Bureaus
- 12 apr 2019 @ 17:47
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PersonaliaAwardStrategie
- 12 apr 2019 @ 17:47
- Jeroen Mirck
Marieke Pijler, online strateeg en oprichter van Brand Density, is deze week uitgeroepen tot Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar 2019.
Wethouder Barbara Kathmann, die de prijs uitreikte, vertelde over onderneemster Pijler: 'Het woord "powervrouw" dekt goed de lading, want ze is een gedreven personality met een duidelijke visie voor heden én toekomst. Ze weet alles van branding en heeft zichtbaar geloof in zichzelf.'
Naast visie, financieel inzicht en creatief ondernemerschap won de Rotterdamse zakenvrouw dankzij haar successen, onderscheidend vermogen, maatschappelijke betrokkenheid en het verstrekken van werkgelegenheid in de regio Rotterdam.
Overbevolkt marketinglandschap
Vijf jaar geleden richtte Marieke Pijler Brand Density op. Zij werkt binnen Brand Density met een mix van training, bewezen strategieën om bedrijven – van start-ups tot corporates – doelgericht te laten werken aan het aantrekken van meer klanten, autoriteit en een sterker merk. Daarnaast draait Pijler een pilot met hogeschool-studenten in de Metropoolregio Rotterdam Den Haag, die middels een intensief programma worden voorbereid om hun onlinemarketingpotentie al tijdens hun studie te laten gelden bij scale-ups die net zo hard willen groeien als zijzelf.
Met de titel online strateeg zet Pijler online marketing, branding, contentmarketing en copywriting in. 'Marketing is het bestaansrecht van je bedrijf en je hele bedrijf zou erbij betrokken moeten zijn. Ik zeg daarom regelmatig: marketing is te belangrijk om over te laten aan de marketingafdeling. Wat opvalt, is dat in een tijd waarin je alles kunt uitbesteden steeds minder ondernemers en professionals nog écht grip hebben op hun strategie. Gevaarlijk, want in je bestaansrecht wil je niet afhankelijk zijn van anderen. Ik wil dat bedrijven hun marketing-DNA zélf meer in de praktijk brengen.'
Pijler werd met haar diensten binnen drie jaar een van Nederlands hoogst beoordeelde marketingtrainers. De Rotterdamse Zakenvrouw Awards, waar zij deze week in de prijzen viel, is een jaarlijkse prijs die wil stimuleren, inspireren, verbinden en bekendheid geven aan vrouwelijk ondernemerschap in Rotterdam als voorbeeld voor andere ondernemers.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers