Marieke Pijler (Brand Density) is beste Rotterdamse zakenvrouw
- Bureaus
- 12 apr 2019 @ 17:47
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PersonaliaAwardStrategie
- 12 apr 2019 @ 17:47
- Jeroen Mirck
Marieke Pijler, online strateeg en oprichter van Brand Density, is deze week uitgeroepen tot Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar 2019.
Wethouder Barbara Kathmann, die de prijs uitreikte, vertelde over onderneemster Pijler: 'Het woord "powervrouw" dekt goed de lading, want ze is een gedreven personality met een duidelijke visie voor heden én toekomst. Ze weet alles van branding en heeft zichtbaar geloof in zichzelf.'
Naast visie, financieel inzicht en creatief ondernemerschap won de Rotterdamse zakenvrouw dankzij haar successen, onderscheidend vermogen, maatschappelijke betrokkenheid en het verstrekken van werkgelegenheid in de regio Rotterdam.
Overbevolkt marketinglandschap
Vijf jaar geleden richtte Marieke Pijler Brand Density op. Zij werkt binnen Brand Density met een mix van training, bewezen strategieën om bedrijven – van start-ups tot corporates – doelgericht te laten werken aan het aantrekken van meer klanten, autoriteit en een sterker merk. Daarnaast draait Pijler een pilot met hogeschool-studenten in de Metropoolregio Rotterdam Den Haag, die middels een intensief programma worden voorbereid om hun onlinemarketingpotentie al tijdens hun studie te laten gelden bij scale-ups die net zo hard willen groeien als zijzelf.
Met de titel online strateeg zet Pijler online marketing, branding, contentmarketing en copywriting in. 'Marketing is het bestaansrecht van je bedrijf en je hele bedrijf zou erbij betrokken moeten zijn. Ik zeg daarom regelmatig: marketing is te belangrijk om over te laten aan de marketingafdeling. Wat opvalt, is dat in een tijd waarin je alles kunt uitbesteden steeds minder ondernemers en professionals nog écht grip hebben op hun strategie. Gevaarlijk, want in je bestaansrecht wil je niet afhankelijk zijn van anderen. Ik wil dat bedrijven hun marketing-DNA zélf meer in de praktijk brengen.'
Pijler werd met haar diensten binnen drie jaar een van Nederlands hoogst beoordeelde marketingtrainers. De Rotterdamse Zakenvrouw Awards, waar zij deze week in de prijzen viel, is een jaarlijkse prijs die wil stimuleren, inspireren, verbinden en bekendheid geven aan vrouwelijk ondernemerschap in Rotterdam als voorbeeld voor andere ondernemers.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing