Nieuwe campagne Daka Sport: lokale sporter centraal

Nieuwe campagne Daka Sport: lokale sporter centraal
  • Bureaus
  • 21 aug 2019 @ 09:58
  • 12763 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Reclamebureau Today is Canday gaat aan de slag voor Daka Sport. In samenwerking met haar online dochter WeLikeMilk worden op basis van het door hen ontwikkelde merkconcept omnichannel campagnes ontwikkeld. De lokale sporter staat daarin centraal.

Daka Sport is een retailbedrijf met sterke positie in de categorieën (winter)sport en lifestyle. Het is een groeiende speler in de markt en is al sinds 1965 onder leiding van de familie Dankaart. De missie is om binnen 3 jaar een landelijke speler van formaat te worden en een marktaandeel van 5% te verkrijgen. Momenteel bestaat Daka uit een keten van 14 winkels en een relevante webshop met groeipotentie. In september zal de eerste merk campagne live gaan, waarin lokale sporters centraal staan. De campagne laat zien wat hen als sporter drijft. En dat Daka hier invulling aan kan geven, zowel op advies als producten.

 

De missie van Daka Sport is om binnen 3 jaar een landelijke speler van formaat te worden en een marktaandeel van 5% te verkrijgen.

Krachte authentieke communicatie

Zowel Today is Canday als Daka geloven in de kracht van authentieke communicatie en storytelling. Jan Peter Dankaart, Managing Director van Daka Sport: ‘We willen geen standaard mooi reclameverhaal ophangen, daar trapt niemand meer in. Wij zijn op zoek het echte verhaal over wat sportend Nederland drijft. Deze sporters zullen dan ook de hoofdrol gaan spelen in de nieuwe merk campagne. Iedere sporter, recreatief of semiprofessioneel, heeft zijn eigen doelen en ambitie. Om uit te drukken dat Daka Sport begrijpt wat sporters drijft en wat ze willen bereiken, laten we juist hen aan het woord.’ 

We willen geen standaard mooi reclameverhaal ophangen, daar trapt niemand meer in. Wij zijn op zoek het echte verhaal over wat sportend Nederland drijft.

 

Momenteel loopt de wervingscampagne om deze hoofdrolspelers te vinden. ‘Eigenlijk is de nieuwe campagne dus al gestart,’ aldus Dankaart. ‘Wij gaan nóg beter begrijpen wat onze doelgroep drijft en wat ze nodig hebben én we verkrijgen meteen waardevolle content.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken