Nieuwe campagne Daka Sport: lokale sporter centraal
- Bureaus
- 21 aug 2019 @ 09:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 21 aug 2019 @ 09:58
- Sjaak Hoogkamer
Reclamebureau Today is Canday gaat aan de slag voor Daka Sport. In samenwerking met haar online dochter WeLikeMilk worden op basis van het door hen ontwikkelde merkconcept omnichannel campagnes ontwikkeld. De lokale sporter staat daarin centraal.
Daka Sport is een retailbedrijf met sterke positie in de categorieën (winter)sport en lifestyle. Het is een groeiende speler in de markt en is al sinds 1965 onder leiding van de familie Dankaart. De missie is om binnen 3 jaar een landelijke speler van formaat te worden en een marktaandeel van 5% te verkrijgen. Momenteel bestaat Daka uit een keten van 14 winkels en een relevante webshop met groeipotentie. In september zal de eerste merk campagne live gaan, waarin lokale sporters centraal staan. De campagne laat zien wat hen als sporter drijft. En dat Daka hier invulling aan kan geven, zowel op advies als producten.
De missie van Daka Sport is om binnen 3 jaar een landelijke speler van formaat te worden en een marktaandeel van 5% te verkrijgen.
Krachte authentieke communicatie
Zowel Today is Canday als Daka geloven in de kracht van authentieke communicatie en storytelling. Jan Peter Dankaart, Managing Director van Daka Sport: ‘We willen geen standaard mooi reclameverhaal ophangen, daar trapt niemand meer in. Wij zijn op zoek het echte verhaal over wat sportend Nederland drijft. Deze sporters zullen dan ook de hoofdrol gaan spelen in de nieuwe merk campagne. Iedere sporter, recreatief of semiprofessioneel, heeft zijn eigen doelen en ambitie. Om uit te drukken dat Daka Sport begrijpt wat sporters drijft en wat ze willen bereiken, laten we juist hen aan het woord.’
We willen geen standaard mooi reclameverhaal ophangen, daar trapt niemand meer in. Wij zijn op zoek het echte verhaal over wat sportend Nederland drijft.
Momenteel loopt de wervingscampagne om deze hoofdrolspelers te vinden. ‘Eigenlijk is de nieuwe campagne dus al gestart,’ aldus Dankaart. ‘Wij gaan nóg beter begrijpen wat onze doelgroep drijft en wat ze nodig hebben én we verkrijgen meteen waardevolle content.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes