Nieuwe campagne Daka Sport: lokale sporter centraal
- Bureaus
- 21 aug 2019 @ 09:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 21 aug 2019 @ 09:58
- Sjaak Hoogkamer
Reclamebureau Today is Canday gaat aan de slag voor Daka Sport. In samenwerking met haar online dochter WeLikeMilk worden op basis van het door hen ontwikkelde merkconcept omnichannel campagnes ontwikkeld. De lokale sporter staat daarin centraal.
Daka Sport is een retailbedrijf met sterke positie in de categorieën (winter)sport en lifestyle. Het is een groeiende speler in de markt en is al sinds 1965 onder leiding van de familie Dankaart. De missie is om binnen 3 jaar een landelijke speler van formaat te worden en een marktaandeel van 5% te verkrijgen. Momenteel bestaat Daka uit een keten van 14 winkels en een relevante webshop met groeipotentie. In september zal de eerste merk campagne live gaan, waarin lokale sporters centraal staan. De campagne laat zien wat hen als sporter drijft. En dat Daka hier invulling aan kan geven, zowel op advies als producten.
De missie van Daka Sport is om binnen 3 jaar een landelijke speler van formaat te worden en een marktaandeel van 5% te verkrijgen.
Krachte authentieke communicatie
Zowel Today is Canday als Daka geloven in de kracht van authentieke communicatie en storytelling. Jan Peter Dankaart, Managing Director van Daka Sport: ‘We willen geen standaard mooi reclameverhaal ophangen, daar trapt niemand meer in. Wij zijn op zoek het echte verhaal over wat sportend Nederland drijft. Deze sporters zullen dan ook de hoofdrol gaan spelen in de nieuwe merk campagne. Iedere sporter, recreatief of semiprofessioneel, heeft zijn eigen doelen en ambitie. Om uit te drukken dat Daka Sport begrijpt wat sporters drijft en wat ze willen bereiken, laten we juist hen aan het woord.’
We willen geen standaard mooi reclameverhaal ophangen, daar trapt niemand meer in. Wij zijn op zoek het echte verhaal over wat sportend Nederland drijft.
Momenteel loopt de wervingscampagne om deze hoofdrolspelers te vinden. ‘Eigenlijk is de nieuwe campagne dus al gestart,’ aldus Dankaart. ‘Wij gaan nóg beter begrijpen wat onze doelgroep drijft en wat ze nodig hebben én we verkrijgen meteen waardevolle content.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

