TBWA start consultancybureau
- Bureaus
- 1 okt 2019 @ 11:04
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - KlantenStrategie
- 1 okt 2019 @ 11:04
- Lucas Boon
Reclamebureau TBWA\Neboko lanceert vandaag een nieuwe 'business strategy & consultancy'-dochter: New Growth Strategies. Marc van Eck, oprichter van adviesbureau Business Openers, gaat het bedrijf leiden samen zijn partner Joost van Gelder.
Foto v.l.n.r.: Marc van Eck, Joost van Gelder en Rik Ledder.
TBWA krijgt van zijn opdrachtgevers steeds vaker de vraag om te acteren op het kruispunt van bedrijfsstrategie en creativiteit. Met New Growth Strategies hoopt het reclamebureau op deze vraag in te kunnen spelen.
'Merken bouwen is veel meer dan reclame. Meer en meer gaan merkstrategie en businessstrategie hand in hand. En zonder creatieve kracht heeft businessstrategie minder impact. Adviesfirma's en traditionele reclamebureaus komen elkaar niet tegen in bijvoorbeeld marketingpitches, maar werken in feite voor dezelfde klanten', zo laat TBWA in een persverklaring weten.
New Growth Strategies is onder leiding van Marc van Eck en Joost van Gelder een zelfstandig bureau in het netwerk van TBWA. Het team van consultants focust op strategie en positionering en werkt desgewenst samen met TBWA voor de creatieve doorvertaling.
Marc van Eck laat weten: 'Steeds vaker vragen onze klanten om een stap verder te gaan. Om data en strategie door te vertalen in slagvaardige campagnes en culturele transformaties. Maar een team van business consultants uitbreiden met creatieven creëert niet de cultuur die je nodig hebt om creativiteit en integraal onderdeel te laten vormen van business. Juist die stap willen we zetten en als je dat dan doet, dan maar meteen op topniveau. Met TBWA\Neboko hebben we een partner om van te dromen.'
Rik Ledder, CEO van TBWA\Neboko, voegt daaraan toe: 'Merken laten groeien zit in ons DNA. Maar het vereist ook analyse van competitieve landschap. Business strategy gaat over het vinden van nieuwe manieren om waarde te creëren én te claimen. Dat is een ingewikkelde, moeilijke klus. Marc, Joost en het team hebben bewezen dit te kunnen voor toonaangevende merken. Met New Growth Strategies gaan we gezamenlijk merken en bedrijven helpen te groeien, door creativiteit compleet te integreren in de merkervaring die een consument ondergaat.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers