Geen leuk kinderboek

Geen leuk kinderboek
  • Bureaus
  • 14 jan 2020 @ 14:10
  • 7766 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMaatschappij

Stichting Het Vergeten Kind lanceert voor het zevende jaar op rij een nieuwe campagne, wederom ontwikkeld door The Gardeners. Doel van de campagne, waarin een ‘pop-up kinderboek’ centraal staat, is ditmaal om het aantal hulpverleners per kind te verminderen.

Een kinderleven hoort zorgeloos en vrolijk te zijn, als een verhaal in een kinderboek. Helaas is dit in de realiteit niet altijd het geval. Veel kinderen hebben een moeilijke tijd thuis en worden noodgedwongen uit huis geplaatst. Voor hen is het leven geen leuk kinderboek.

Hun verhaal is het uitgangspunt voor de nieuwe campagne van Het Vergeten Kind. In de tv-commercial zien we een pop-up kinderboek, waarin het verhaal van Bas in rijmvorm wordt verteld en in een driedelige podcastserie horen we de verhalen van de kinderen zelf.

Daphne Schreuder, hoofd campagnes & events bij Het Vergeten Kind, zegt: 'Wij geloven in het investeren in de jarenlange samenwerking met The Gardeners. Zij begrijpen de complexiteit van onze doelgroep en het Nederlandse jeugdzorgsysteem. Ook dit jaar heeft het bureau ons gekozen thema 'Stop het wisselen van hulpverleners' sterk doorvertaald in een campagne die je niet onberoerd laat. We hopen dat het Nederland activeert ons te helpen in de strijd om de zorg voor kwetsbare kinderen in ons land te verbeteren.'

De campagne is zichtbaar op tv, radio, outdoor, print en social media.

De petitie kan hier getekend worden.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken