Interpolis en Snelle lanceren 'Smoorverliefd'

Interpolis en Snelle lanceren 'Smoorverliefd'
  • Bureaus
  • 13 jan 2020 @ 09:57
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoContentZakelijk

Zorgverzekeraar Interpolis wil jongeren bewust maken van de risico's van telefoongebruik op de fiets en heeft daartoe een videoclip samen met rapper Snelle uitgebracht. Het idee en concept komt van de hand van WeFilm.

Volgens onderzoek gebruikt 77,6 procent van de jongeren nog steeds de telefoon op de fiets. Jongeren die bellen of appen tijdens het fietsen, vertonen simpelweg vaker onveilig gedrag. Eerder lanceerde Interpolis een campagne waarin het automobilisten aansprak op hun telefoongebruik, nu zijn het jongeren op de fiets. Roel Welling, creatief directeur van WeFilm, laat weten: 'Waar automobilisten het probleem erkennen, is dat bij jongeren niet het geval. Daarnaast weten we dat het averechts werkt als we deze doelgroep vertellen wat ze niet moeten doen.'

Over de samenwerking met Snelle zegt hij: 'Het is essentieel om het gesprek te laten ontstaan vanuit jongeren zelf en samen te werken met iemand die deze serieuze boodschap kan vertellen zonder belerend over te komen. Nog voordat 'De Reünie' werd gereleased, hebben we snelle benaderd voor dit project en daar voelden we met een creatieve klik. Dat hij uiteindelijk zo'n krachtige drager is geworden van deze boodschap is natuurlijk fantastisch.'

Bekijk de mini-documentaire hier.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken