Interpolis en Snelle lanceren 'Smoorverliefd'
- Bureaus
- 13 jan 2020 @ 09:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoContentZakelijk
- 13 jan 2020 @ 09:57
- Lucas Boon
Zorgverzekeraar Interpolis wil jongeren bewust maken van de risico's van telefoongebruik op de fiets en heeft daartoe een videoclip samen met rapper Snelle uitgebracht. Het idee en concept komt van de hand van WeFilm.
Volgens onderzoek gebruikt 77,6 procent van de jongeren nog steeds de telefoon op de fiets. Jongeren die bellen of appen tijdens het fietsen, vertonen simpelweg vaker onveilig gedrag. Eerder lanceerde Interpolis een campagne waarin het automobilisten aansprak op hun telefoongebruik, nu zijn het jongeren op de fiets. Roel Welling, creatief directeur van WeFilm, laat weten: 'Waar automobilisten het probleem erkennen, is dat bij jongeren niet het geval. Daarnaast weten we dat het averechts werkt als we deze doelgroep vertellen wat ze niet moeten doen.'
Over de samenwerking met Snelle zegt hij: 'Het is essentieel om het gesprek te laten ontstaan vanuit jongeren zelf en samen te werken met iemand die deze serieuze boodschap kan vertellen zonder belerend over te komen. Nog voordat 'De Reünie' werd gereleased, hebben we snelle benaderd voor dit project en daar voelden we met een creatieve klik. Dat hij uiteindelijk zo'n krachtige drager is geworden van deze boodschap is natuurlijk fantastisch.'
Bekijk de mini-documentaire hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers