Vrijmibo Achtung in eigen VR-kantoor
- Bureaus
- 6 apr 2020 @ 12:20
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VR
- 6 apr 2020 @ 12:20
- Nanny Kuilboer
Steeds meer bedrijven proberen tijdens de coronacrisis de teamspirit erin te houden met een virtuele vrijdagmiddagborrel. Afgelopen vrijdag ging Achtung McGarryBowen nog een stap verder en bouwde het eigen kantoor na in VR.
We werken met z’n alleen massaal thuis en missen daardoor het contact met onze collega’s. Een vrijmibo is toch een stuk minder gezellig via de webcam. Achtung miste hun geliefde bar in het kantoor op de Prins Hendrikkade en bracht de bar naar de keukentafels. Creative director Jasper Janssen: ‘Ook in deze rare tijd vinden we het superbelangrijk om in contact te blijven met elkaar. En dan niet alleen om de status van projecten te bespreken, maar juist ook om plezier te hebben, bij te praten, geïnspireerd te raken en samen de week af te sluiten.’
Mozilla
Het virtuele kantoor is gebouwd met Mozilla hubs, een open source platform waarmee je video kunt delen, kunt tekenen en praten met elkaar in 3D inclusief ruimtelijke audio en VR headsets. Creative technologist Luke Vink: ‘Maar het meest belangrijke is dat het gewoon vanuit de browser toegankelijk is. In één week hebben we het model ontworpen en hostten we de eerste vrijdagmiddagborrel in ons eigen virtuele kantoor.’
Avatar
Afgelopen vrijdag liepen alle 70 medewerkers van Achtung McGarryBowen (inclusief Kraftwerk en Isobar Amsterdam) met hun avatar rond in het virtuele kantoor. Wil je weten hoe dat eruitzag? Check dan de video.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
- Neople wint publieksprijs bij Deloitte Rising Star 2025
Laatste Nieuws
- Opvallers over festivalmarketing... 25-11-2025
- ANWB brengt woonverzekeringen tot... 25-11-2025
- Van ‘gewoon beginnen’ tot... 25-11-2025
- Nominaties Gouden Zaag 2025 bekend24-11-2025
- Koepelcampagne bundelt strijd tegen... 24-11-2025
- Perk lanceert rebrand en... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

