Boomerang en Virtue organiseren LGBTQ+borrel
- Bureaus
- 23 jul 2020 @ 12:07
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Evenement
- 23 jul 2020 @ 12:07
- Lucas Boon
Reclamebureau Boomerang organiseert samen met Virtue (bureau van Vice) tijdens de Pride een netwerkborrel voor 'queers' werkzaam in de reclame-industrie. Geïnteresseerden zijn welkom op woensdag 29 juli in The Student Hotel te Amsterdam.
Officieel gaat het jaarlijkse Pride Amsterdam-festival volgende week wegens corona niet door, maar dat is voor de bureaus geen reden om niet meer samen te komen. De borrel wordt om 17:00 uur geopend door creatief strateeg en opiniemaker Nadine Ridder. Tijdens de bijeenkomst zal worden gesproken over de representatie van de LGBTQ+community binnen de reclamewereld en kan men ervaringen uitwisselen over hoe wordt omgegaan met stereotypering in reclame.
Maartje Weijers, head of culture bij Boomerang, zegt: 'Ieder jaar worden er rondom de Pride prachtige campagnes ontwikkeld. De behoeften van de Pride-community worden echter lang niet altijd beantwoord door die campagnes. Het ontbreekt de industrie op veel vlakken aan kennis en inlevingsvermogen. Deze bijeenkomst is een eerste stap om met alle LGBTQ+ers binnen advertising te bespreken hoe dit beter kan.'
Steph Morrow, head of strategy bij Virtue, vult aan: 'Veel LGBTQ+ers werken vaak in hun eentje binnen een bureau en missen daardoor soms een klankbord. Door samen te komen en elkaar te leren kennen, leggen we de basis voor een mogelijk nieuw netwerk met een adviserende rol.'
De borrel vindt plaats op woensdag 29 juli (17-20 uur) in The Student Hotel, Wibautstraat 129 te Amsterdam. Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing