Boomerang en Virtue organiseren LGBTQ+borrel

Boomerang en Virtue organiseren LGBTQ+borrel
  • Bureaus
  • 23 jul 2020 @ 12:07
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Evenement

Reclamebureau Boomerang organiseert samen met Virtue (bureau van Vice) tijdens de Pride een netwerkborrel voor 'queers' werkzaam in de reclame-industrie. Geïnteresseerden zijn welkom op woensdag 29 juli in The Student Hotel te Amsterdam.

Officieel gaat het jaarlijkse Pride Amsterdam-festival volgende week wegens corona niet door, maar dat is voor de bureaus geen reden om niet meer samen te komen. De borrel wordt om 17:00 uur geopend door creatief strateeg en opiniemaker Nadine Ridder. Tijdens de bijeenkomst zal worden gesproken over de representatie van de LGBTQ+community binnen de reclamewereld en kan men ervaringen uitwisselen over hoe wordt omgegaan met stereotypering in reclame.

Maartje Weijers, head of culture bij Boomerang, zegt: 'Ieder jaar worden er rondom de Pride prachtige campagnes ontwikkeld. De behoeften van de Pride-community worden echter lang niet altijd beantwoord door die campagnes. Het ontbreekt de industrie op veel vlakken aan kennis en inlevingsvermogen. Deze bijeenkomst is een eerste stap om met alle LGBTQ+ers binnen advertising te bespreken hoe dit beter kan.'

Steph Morrow, head of strategy bij Virtue, vult aan: 'Veel LGBTQ+ers werken vaak in hun eentje binnen een bureau en missen daardoor soms een klankbord. Door samen te komen en elkaar te leren kennen, leggen we de basis voor een mogelijk nieuw netwerk met een adviserende rol.'

De borrel vindt plaats op woensdag 29 juli (17-20 uur) in The Student Hotel, Wibautstraat 129 te Amsterdam. Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken