Pride Amsterdam lanceert AR-campagne
- Bureaus
- 27 jul 2020 @ 11:47
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementDigitaalSocial mediaCampagnes
- 27 jul 2020 @ 11:47
- Lucas Boon
De gemeente Amsterdam lanceert dit jaar een speciale online 'Pride augmented reality'-campagne, waarin de boodschap 'de vrijheid om jezelf te zijn' centraal staat. De campagne is ontwikkeld door social media-bureau Hammerfest.
Omdat ook de Pride vanwege corona dit jaar is aangepast, besloot de gemeente Amsterdam voor het evenement een online campagne in samenwerking met Hammerfest op te zetten.
Met een zogeheten AR-landmarker wordt de genoemde boodschap geactiveerd op het Museumplein. Snapchat-gebruikers kunnen vervolgens het Rijksmuseum scannen en de Pride-vlag groots digitaal uitrollen. Ook is er een 'Facebook-lens' ontwikkeld waarin dezelfde boodschap wordt gedeeld.
Anne Merel Verleun, creative strategist bij Hammerfest, zegt: 'Inclusiviteit en de vrijheid om jezelf te kunnen zijn is relevanter dan ooit. Met deze campagne leggen we de focus op een jongere doelgroep waarbij de boodschap kan meegroeien in de gedragsontwikkeling.'
De campagne loopt gedurende de Pride Amsterdam, van 25 juli - 3 augustus.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

