Pride Amsterdam lanceert AR-campagne

Pride Amsterdam lanceert AR-campagne
  • Bureaus
  • 27 jul 2020 @ 11:47
  • 23322 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementDigitaalSocial mediaCampagnes

De gemeente Amsterdam lanceert dit jaar een speciale online 'Pride augmented reality'-campagne, waarin de boodschap 'de vrijheid om jezelf te zijn' centraal staat. De campagne is ontwikkeld door social media-bureau Hammerfest.

Omdat ook de Pride vanwege corona dit jaar is aangepast, besloot de gemeente Amsterdam voor het evenement een online campagne in samenwerking met Hammerfest op te zetten.

Met een zogeheten AR-landmarker wordt de genoemde boodschap geactiveerd op het Museumplein. Snapchat-gebruikers kunnen vervolgens het Rijksmuseum scannen en de Pride-vlag groots digitaal uitrollen. Ook is er een 'Facebook-lens' ontwikkeld waarin dezelfde boodschap wordt gedeeld.

Anne Merel Verleun, creative strategist bij Hammerfest, zegt: 'Inclusiviteit en de vrijheid om jezelf te kunnen zijn is relevanter dan ooit. Met deze campagne leggen we de focus op een jongere doelgroep waarbij de boodschap kan meegroeien in de gedragsontwikkeling.'

De campagne loopt gedurende de Pride Amsterdam, van 25 juli - 3 augustus.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken