Pride Amsterdam lanceert AR-campagne
- Bureaus
- 27 jul 2020 @ 11:47
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementDigitaalSocial mediaCampagnes
- 27 jul 2020 @ 11:47
- Lucas Boon
De gemeente Amsterdam lanceert dit jaar een speciale online 'Pride augmented reality'-campagne, waarin de boodschap 'de vrijheid om jezelf te zijn' centraal staat. De campagne is ontwikkeld door social media-bureau Hammerfest.
Omdat ook de Pride vanwege corona dit jaar is aangepast, besloot de gemeente Amsterdam voor het evenement een online campagne in samenwerking met Hammerfest op te zetten.
Met een zogeheten AR-landmarker wordt de genoemde boodschap geactiveerd op het Museumplein. Snapchat-gebruikers kunnen vervolgens het Rijksmuseum scannen en de Pride-vlag groots digitaal uitrollen. Ook is er een 'Facebook-lens' ontwikkeld waarin dezelfde boodschap wordt gedeeld.
Anne Merel Verleun, creative strategist bij Hammerfest, zegt: 'Inclusiviteit en de vrijheid om jezelf te kunnen zijn is relevanter dan ooit. Met deze campagne leggen we de focus op een jongere doelgroep waarbij de boodschap kan meegroeien in de gedragsontwikkeling.'
De campagne loopt gedurende de Pride Amsterdam, van 25 juli - 3 augustus.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation