Fonq: weg met de ballenbak
- Bureaus
- 7 okt 2020 @ 11:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - E-commerceCampagnes
- 7 okt 2020 @ 11:29
- Lucas Boon
In een nieuwe tv-campagne neemt Fonq de traditionele woonboulevard op de hak. De webwinkel wil hiermee laten zien zich te richten op de consument die online shoppen boven rondhangen in de ballenbak prefereert.
Beeld: still uit commercial.
Deze ballenbak, volgens Fonq een bekende irritatie van woonboulevard-bezoekers, is dan ook de plek waar de commercial zich afspeelt. Het is niet de eerste keer dat Fonq de fysieke woonboulevard de maat neemt, rondom Pasen dit jaar was dat ook het geval. De nieuwe campagne is wederom door reclamebureau Alfred ontwikkeld.
Jeremiah Albinus, CEO van Fonq, zegt: 'Bij ons vind je alle woonproducten op één plek: van eettafel tot bank en van hanglamp tot leuke woonaccessoires. Met online keuzehulp en shop-the-looks zijn wij de online woonboulevard voor consumenten die de ballenbak willen vermijden en liever vanaf de bank uit een groot aanbod kiezen.'
Naast de ballenbak-commercial (zie onder) staat de tweede commercial in het teken van 'het updaten van je interieur'. Fonq ziet 'al jaren een stijgende lijn' als het gaat om de online verkoop van meubelen. ‘Corona heeft ervoor gezorgd dat de digitale transformatie in het hele e-commerce-landschap in een stroomversnelling is geraakt en dit is voor woonproducten niet anders’, stelt Jeremiah. De verkoop van meubelen is dit jaar met 40% toegenomen, aldus de Fonq-baas.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
Laatste Nieuws
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

