Fonq: weg met de ballenbak

Fonq: weg met de ballenbak
  • Bureaus
  • 7 okt 2020 @ 11:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • E-commerceCampagnes

In een nieuwe tv-campagne neemt Fonq de traditionele woonboulevard op de hak. De webwinkel wil hiermee laten zien zich te richten op de consument die online shoppen boven rondhangen in de ballenbak prefereert.

Beeld: still uit commercial.

Deze ballenbak, volgens Fonq een bekende irritatie van woonboulevard-bezoekers, is dan ook de plek waar de commercial zich afspeelt. Het is niet de eerste keer dat Fonq de fysieke woonboulevard de maat neemt, rondom Pasen dit jaar was dat ook het geval. De nieuwe campagne is wederom door reclamebureau Alfred ontwikkeld.

Jeremiah Albinus, CEO van Fonq, zegt: 'Bij ons vind je alle woonproducten op één plek: van eettafel tot bank en van hanglamp tot leuke woonaccessoires. Met online keuzehulp en shop-the-looks zijn wij de online woonboulevard voor consumenten die de ballenbak willen vermijden en liever vanaf de bank uit een groot aanbod kiezen.'

Naast de ballenbak-commercial (zie onder) staat de tweede commercial in het teken van 'het updaten van je interieur'. Fonq ziet 'al jaren een stijgende lijn' als het gaat om de online verkoop van meubelen. ‘Corona heeft ervoor gezorgd dat de digitale transformatie in het hele e-commerce-landschap in een stroomversnelling is geraakt en dit is voor woonproducten niet anders’, stelt Jeremiah. De verkoop van meubelen is dit jaar met 40% toegenomen, aldus de Fonq-baas.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken