Nieuw Wij: niet of/of maar en/en
- Bureaus
- 12 feb 2021 @ 11:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 12 feb 2021 @ 11:55
- Sjaak Hoogkamer
Netwerkorganisatie en diversiteitsplatform Nieuw Wij is op zoek naar een nieuwe vorm van ‘wij’ in onze maatschappij: geen ‘wij’ gebaseerd op verzuilde, ouderwetse overeenkomsten als geloof en politieke kleur of afkomst, maar op het accepteren van onze verschillen.
Om dat te doen, is nu de campagne “Ik ben Én/Én. En jij?” gelanceerd. In deze campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, leggen Rolinka Klein Kranenburg, dominee, Mostafa Hilali, Marokkaans-Nederlandse legerofficier, Amma Asante, Ghanees-Nederlandse bestuurder en Pete Wu, Chinees-Nederlandse journalist, uit hoe gelaagd hun persoonlijkheid is, en hoe ze daardoor iets gemeen hebben met mensen die op het eerste gezicht niets op hen lijken. Niemand is óf dit óf dat, je bent altijd én dit én dat. En dan is er altijd wel iets te vinden wat je tóch bindt, ondanks de verschillen.
In de campagnevideo’s vertelt ieder van hen zijn of haar verhaal vanuit verschillende perspectieven, en laat zo zien dat je veel meer bent dan alleen bijvoorbeeld je huidskleur, gender, afkomst of beroepsgroep.
Op die manier helpen zij, samen met nog 68 andere ondernemers, beleidsmakers, en journalisten discriminatie en polarisatie tegengaan.
Over Nieuw Wij
Nieuw Wij, initiatief van prof. dr. Manuela Kalsky, onderzoekt hoe Nederland een samenleving kan worden waarin alle Nederlanders zich thuis voelen, ongeacht verschil in afkomst en levensovertuiging. Door maatschappelijke ontwikkelingen te signaleren en te agenderen en daarbij de juiste vragen te stellen.
CREDITS:
Klant: Nieuw Wij
Concept: KesselsKramer Amsterdam
Video- & fotografie: Karim Jobe
Sound design: Jonas Leopold (Riversound)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- DJI werft vakmensen met betekenisvolle nieuwe campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

