Nieuw Wij: niet of/of maar en/en
- Bureaus
- 12 feb 2021 @ 11:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 12 feb 2021 @ 11:55
- Sjaak Hoogkamer
Netwerkorganisatie en diversiteitsplatform Nieuw Wij is op zoek naar een nieuwe vorm van ‘wij’ in onze maatschappij: geen ‘wij’ gebaseerd op verzuilde, ouderwetse overeenkomsten als geloof en politieke kleur of afkomst, maar op het accepteren van onze verschillen.
Om dat te doen, is nu de campagne “Ik ben Én/Én. En jij?” gelanceerd. In deze campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, leggen Rolinka Klein Kranenburg, dominee, Mostafa Hilali, Marokkaans-Nederlandse legerofficier, Amma Asante, Ghanees-Nederlandse bestuurder en Pete Wu, Chinees-Nederlandse journalist, uit hoe gelaagd hun persoonlijkheid is, en hoe ze daardoor iets gemeen hebben met mensen die op het eerste gezicht niets op hen lijken. Niemand is óf dit óf dat, je bent altijd én dit én dat. En dan is er altijd wel iets te vinden wat je tóch bindt, ondanks de verschillen.
In de campagnevideo’s vertelt ieder van hen zijn of haar verhaal vanuit verschillende perspectieven, en laat zo zien dat je veel meer bent dan alleen bijvoorbeeld je huidskleur, gender, afkomst of beroepsgroep.
Op die manier helpen zij, samen met nog 68 andere ondernemers, beleidsmakers, en journalisten discriminatie en polarisatie tegengaan.
Over Nieuw Wij
Nieuw Wij, initiatief van prof. dr. Manuela Kalsky, onderzoekt hoe Nederland een samenleving kan worden waarin alle Nederlanders zich thuis voelen, ongeacht verschil in afkomst en levensovertuiging. Door maatschappelijke ontwikkelingen te signaleren en te agenderen en daarbij de juiste vragen te stellen.
CREDITS:
Klant: Nieuw Wij
Concept: KesselsKramer Amsterdam
Video- & fotografie: Karim Jobe
Sound design: Jonas Leopold (Riversound)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
- Strategische denkers (17): ‘Het... 15-07-2025
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers