Lassie presenteert 'rijstklassiekers' in nieuwe campagne
- Bureaus
- 18 mrt 2021 @ 10:51
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnes
- 18 mrt 2021 @ 10:51
- Lucas Boon
Nederlanders zijn gek op rijst, zo blijkt uit onderzoek van Markteffect in opdracht van Lassie. Reden voor het rijstmerk om zijn '10 rijstklassiekers' te presenteren in een nieuwe campagne, ontwikkeld door Epidemie.
De campagne gaat vandaag van start en belicht het gehele jaar 'in verschillende fasen en met verschillende boodschappen' oude en nieuwe ‘rijstklassiekers’ van Lassie, zoals de good old toverrijst en de modernere Poké Bowl. Van de ondervraagden in het onderzoek, 210 Nederlandse mannen en vrouwen, eet 66% minimaal één keer per twee weken rijst. De overgrote meerderheid (82%) kiest voor nasi.
Een kleine twist
Léon Stedehouder, creatief directeur van Epidemie, zegt: 'Rijstklassiekers zijn de ideale basis voor de ontwikkeling van nieuwe gerechten, maar ze dienen ook een ander doel. We zien dat 45% van de Lassie-doelgroep gemiddeld één keer per maand iets nieuws probeert. Een mooi resultaat, maar dat betekent ook dat 55% dit niet doet. Sterker nog, een groot deel daarvan probeert zelden tot nooit iets anders. Door in deze campagne klassieke, vertrouwede rijstrecepten centraal te zetten deze met een kleine twist aan te passen, willen we ook die grote groep inspireren een keer iets anders te proberen. Verandering van spijs doet namelijk echt eten.'
Paul Stam, marketing manager van Lassie Nederland, vult aan: 'Door regelmatig te onderzoeken wat Nederland graag eet, kunnen we goed inspelen op de behoefte van de consument en de laatste trends. Zo vormen de rijstklassiekers het komende jaar de basis voor onze inspiratie en nieuwe campagne.'
De campagne wordt uitgerold in PR en redactionele content, ondersteund door digitale display-ads op social media. Een tv-commercial volgt later.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers