Chuck Studio's ontwikkelt 'culinaire identiteit' voor Unox
- Bureaus
- 28 apr 2021 @ 11:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Food
- 28 apr 2021 @ 11:50
- Lucas Boon
Unox heeft het Amsterdamse foodbureau Chuck Studio's gevraagd een 'culinaire identiteit' voor het merk te ontwikkelen.
Unox, onderdeel van Unilever, had behoefte aan 'heldere en praktische richtlijnen' over het in beeld brengen van zijn producten en kwam zodoende bij Chuck Studio's uit. Het foodbureau heeft 'een kleurpalet' ontwikkelt dat 'kou van buiten en warmte van binnen representeert'. Ook heeft Chuck een leidraad ontworpen die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox' producten goed in beeld komt.
Unox werkt nog altijd samen met TBWA\Neboko en SGK voor zijn resp. communicatie en visuele identiteit. Aan dat rijtje is Chuck Studio's toegevoegd voor de culinaire identiteit. Het eerste werk moet in juni het daglicht zien.
Felice Blommers, brand manager van Unox, zegt: 'Unox is onderdeel van de Nederlandse cultuur, vrijwel iedereen identificeert zich op een bepaalde manier met het merk. Die emotie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Chuck Studio's snapt dat als geen ander. Het bureau is er niet op uit om even snel een stempeltje te drukken. Ze verplaatsen zich in de klant en leveren werk waar we nog jarenlang op kunnen doorbouwen.'
Cultureel erfgoed
Olaf van Gerwen, global creative director van Chuck Studio's, vult aan: 'Unox heeft een ongekende heritage. Het merk verheerlijkt het Hollandse culturele erfgoed en als je dat de moderne tijd gaat inbrengen, kom je al gauw in een spagaat terecht. Ook heeft Unox met zijn enorme portfolio verschillende verschijningsvormen en gebruiksmomenten. De opdracht om dat in beeld samen te brengen is een uitdagingen, maar wel zo'n beetje de mooiste uitdaging die we ons kunnen voorstellen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing