Chuck Studio's ontwikkelt 'culinaire identiteit' voor Unox
- Bureaus
- 28 apr 2021 @ 11:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Food
- 28 apr 2021 @ 11:50
- Lucas Boon
Unox heeft het Amsterdamse foodbureau Chuck Studio's gevraagd een 'culinaire identiteit' voor het merk te ontwikkelen.
Unox, onderdeel van Unilever, had behoefte aan 'heldere en praktische richtlijnen' over het in beeld brengen van zijn producten en kwam zodoende bij Chuck Studio's uit. Het foodbureau heeft 'een kleurpalet' ontwikkelt dat 'kou van buiten en warmte van binnen representeert'. Ook heeft Chuck een leidraad ontworpen die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox' producten goed in beeld komt.
Unox werkt nog altijd samen met TBWA\Neboko en SGK voor zijn resp. communicatie en visuele identiteit. Aan dat rijtje is Chuck Studio's toegevoegd voor de culinaire identiteit. Het eerste werk moet in juni het daglicht zien.
Felice Blommers, brand manager van Unox, zegt: 'Unox is onderdeel van de Nederlandse cultuur, vrijwel iedereen identificeert zich op een bepaalde manier met het merk. Die emotie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Chuck Studio's snapt dat als geen ander. Het bureau is er niet op uit om even snel een stempeltje te drukken. Ze verplaatsen zich in de klant en leveren werk waar we nog jarenlang op kunnen doorbouwen.'
Cultureel erfgoed
Olaf van Gerwen, global creative director van Chuck Studio's, vult aan: 'Unox heeft een ongekende heritage. Het merk verheerlijkt het Hollandse culturele erfgoed en als je dat de moderne tijd gaat inbrengen, kom je al gauw in een spagaat terecht. Ook heeft Unox met zijn enorme portfolio verschillende verschijningsvormen en gebruiksmomenten. De opdracht om dat in beeld samen te brengen is een uitdagingen, maar wel zo'n beetje de mooiste uitdaging die we ons kunnen voorstellen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

