Chuck Studio's ontwikkelt 'culinaire identiteit' voor Unox
- Bureaus
- 28 apr 2021 @ 11:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Food
- 28 apr 2021 @ 11:50
- Lucas Boon
Unox heeft het Amsterdamse foodbureau Chuck Studio's gevraagd een 'culinaire identiteit' voor het merk te ontwikkelen.
Unox, onderdeel van Unilever, had behoefte aan 'heldere en praktische richtlijnen' over het in beeld brengen van zijn producten en kwam zodoende bij Chuck Studio's uit. Het foodbureau heeft 'een kleurpalet' ontwikkelt dat 'kou van buiten en warmte van binnen representeert'. Ook heeft Chuck een leidraad ontworpen die voorschrijft dat de voedzaamheid van Unox' producten goed in beeld komt.
Unox werkt nog altijd samen met TBWA\Neboko en SGK voor zijn resp. communicatie en visuele identiteit. Aan dat rijtje is Chuck Studio's toegevoegd voor de culinaire identiteit. Het eerste werk moet in juni het daglicht zien.
Felice Blommers, brand manager van Unox, zegt: 'Unox is onderdeel van de Nederlandse cultuur, vrijwel iedereen identificeert zich op een bepaalde manier met het merk. Die emotie brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Chuck Studio's snapt dat als geen ander. Het bureau is er niet op uit om even snel een stempeltje te drukken. Ze verplaatsen zich in de klant en leveren werk waar we nog jarenlang op kunnen doorbouwen.'
Cultureel erfgoed
Olaf van Gerwen, global creative director van Chuck Studio's, vult aan: 'Unox heeft een ongekende heritage. Het merk verheerlijkt het Hollandse culturele erfgoed en als je dat de moderne tijd gaat inbrengen, kom je al gauw in een spagaat terecht. Ook heeft Unox met zijn enorme portfolio verschillende verschijningsvormen en gebruiksmomenten. De opdracht om dat in beeld samen te brengen is een uitdagingen, maar wel zo'n beetje de mooiste uitdaging die we ons kunnen voorstellen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers