Chocomel aast op samenwerking met Hak

- Bureaus
- 25 mrt 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingFood
- 25 mrt 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Naar aanleiding van de vernieuwde '0% suiker toegevoegd’ variant van foodmerk Hak doet Chocomel via Instagram nu een voorstel in te haken met 'choco-moes'.
In een speciale video met 'meme legend' Harold, die eerder ook al te zien was in Chocomel’s ‘It’s al good - when life gives you Chocomel’ introductie campagne te zien was, laat Chocomel vandaag weten dat zij graag willen samenwerken met Hak. Vanuit een oer-iconisch Hak akkerlandschap, oppert Harold nu in een video op social media het idee om samen een choco-moes te maken met 0% suiker toegevoegd.
Sanne Geurtjens, brand manager Chocomel, reageert: 'Omdat we zo trots zijn op onze verbeterde "nul procent suiker toegevoegd"-variant, die net zo lekker smaakt als de original, overviel ons het gevoel dat we dit flink aan de grote klok wilden hangen. En wel met het even oer-Hollandse en minstens zo iconische Hak. Hak heeft namelijk ook een 0% versie van een van hun hero’s: de Appelmoes. Als je er dan allebei in slaagt om een product zonder toegevoegde suiker zo heerlijk te laten smaken, voelt het gewoon als een heel goed idee om dat samen te delen, of in ons geval: te combineren! En die geweldige oproep van "onze" Harold maakt zo’n samenwerking toch onweerstaanbaar?'
Chocomel is vanaf vandaag in afwachting van een reactie van Hak, zegt het merk. 'De komende week moet uitwijzen of het tot een samenwerking komt.'
Gezien de datum volgende week maandag is de redactie extra alert.
(PvWK)
Bekijk hier de reacties op de Instagram-post
CREDITS:
opdrachtgever FrieslandCampina/ Chocomel Global: Hein Raijmakers & Jolien Koelewijn
verantwoordelijk marketeer Chocomel NL: Sanne Geurtjens
bureau: Kaufmankaufman.com
client producer: Francine van der Lee
regie & productie: Rubenpaulruben
Bekijk hier de video van Chocomel voor Hak op Insta.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- FrieslandCampina
- chocola
- Jolien Koelewijn
- Hein Raijmakers
- Francine van der Lee
- humor
- Kaufmankaufman
- Rubenpaulruben
- marketeer
- Sanne Geurtjens
- 0%
- cacao
- choco-moes
- Harold
- Chocomel
- Hak
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management