Dopper vindt EU-verbod op wegwerpplastic karig
- 7 jul 2021 @ 09:54
- Ryan Baij
Bij Dopper zijn ze geschrokken van de cijfers naar aanleiding van het EU-verbod op wegwerpplastic. Daarom zijn ze een bewustwordingscampagne gestart, waarbij tal van bedrijven zich aansluiten.
Partners die deelnemen zijn Vandebron, Yumeko, Ecover, FourLeaves, Cinetree, The Good Roll, Waterbear, Auping, MUD Jeans, Grolsch, Studio HENK, Nackt deodorant, Raum-blick, bol.com, mymuesli, Redo Papers, Unifac, AIESEC Nederland.
Met het nieuwe EU-verbod op wegwerpplastic, dat vanaf 3 juli is ingegaan, plus de toezeggingen van overheden en industrie vermindert het verbod de hoeveelheid plasticafval die in onze oceanen terecht komt met zeven procent. Te weinig vinden ze dus bij Dopper.
Dopper-CEO Virginia Yanquilevich zegt hierover: ‘Hoewel de EU-richtlijn een stap in de goede richting is, is het niet voldoende. Om te beginnen vallen wegwerpwaterflessen niet onder het verbod. Dit ondanks het feit dat wegwerpdrinkflessen op nummer 1 staan in de top 10 van meest aangetroffen plastic wegwerpartikelen op de Europese stranden én ondanks het feit dat er herbruikbare waterflessen beschikbaar zijn als duurzaam alternatief.’
Campagne
Tussen 3 juli en 18 september komt de campagne tot leven, zowel online als in de straten van Amsterdam en Brussel. De campagne trekt de aandacht met absurde uitingen, lokale acties en een campagnefilm die de boodschap keihard overbrengt: het glasheldere feit dat onze oceanen meer nodig hebben dan zeven procent. Iedereen - van experts uit de industrie tot schoolkinderen - wordt uitgenodigd om mee te praten over hoe we verder kunnen komen.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

