Dopper vindt EU-verbod op wegwerpplastic karig
- 7 jul 2021 @ 09:54
- Ryan Baij
Bij Dopper zijn ze geschrokken van de cijfers naar aanleiding van het EU-verbod op wegwerpplastic. Daarom zijn ze een bewustwordingscampagne gestart, waarbij tal van bedrijven zich aansluiten.
Partners die deelnemen zijn Vandebron, Yumeko, Ecover, FourLeaves, Cinetree, The Good Roll, Waterbear, Auping, MUD Jeans, Grolsch, Studio HENK, Nackt deodorant, Raum-blick, bol.com, mymuesli, Redo Papers, Unifac, AIESEC Nederland.
Met het nieuwe EU-verbod op wegwerpplastic, dat vanaf 3 juli is ingegaan, plus de toezeggingen van overheden en industrie vermindert het verbod de hoeveelheid plasticafval die in onze oceanen terecht komt met zeven procent. Te weinig vinden ze dus bij Dopper.
Dopper-CEO Virginia Yanquilevich zegt hierover: ‘Hoewel de EU-richtlijn een stap in de goede richting is, is het niet voldoende. Om te beginnen vallen wegwerpwaterflessen niet onder het verbod. Dit ondanks het feit dat wegwerpdrinkflessen op nummer 1 staan in de top 10 van meest aangetroffen plastic wegwerpartikelen op de Europese stranden én ondanks het feit dat er herbruikbare waterflessen beschikbaar zijn als duurzaam alternatief.’
Campagne
Tussen 3 juli en 18 september komt de campagne tot leven, zowel online als in de straten van Amsterdam en Brussel. De campagne trekt de aandacht met absurde uitingen, lokale acties en een campagnefilm die de boodschap keihard overbrengt: het glasheldere feit dat onze oceanen meer nodig hebben dan zeven procent. Iedereen - van experts uit de industrie tot schoolkinderen - wordt uitgenodigd om mee te praten over hoe we verder kunnen komen.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation