Publicis neemt Boomerang over

Publicis neemt Boomerang over
  • Bureaus
  • 11 jul 2021 @ 20:03
  • 12856 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De acquisitie zorgt volgens Publicis voor een directe versterking van de dynamische creatieve- en contentcapaciteiten die de groep aan lokale en globale klanten kan bieden.

Boomerangs diensten, die bestaan uit creativiteit, sociale en digitale productie, worden vanaf heden geïntegreerd in Publicis Benelux waar Jacco ter Schegget CEO is.

Boomerang zal onder eigen naam op de huidige locatie blijven opereren. De vier oprichters, Fikret en Eldin Fetahovic, Bo The en Alexander Veltman blijven allen aan in hun huidige functies en zullen rapporteren aan Ter Schegget. Pierre Karsten zal aftreden als commissaris bij Boomerang.

Boomerang en Publicis zijn geen vreemden voor elkaar. Zo is Publicis Heinekens creative agency, terwijl Boomerang al jaren sociaal voor haar rekening neemt voor hetzelfde merk. Het eerder dit jaar opgerichte Le Pub, een agency dat data, creativiteit en tech integreert, had Heineken als eerste klant.

Jacco ter Schegget, CEO van Publicis Groupe Benelux: ‘Deze overname geeft niet alleen een boost aan onze diensten in ons Benelux-model en in Le Pub, maar ook aan het hele globale netwerk. Het is meer dan alleen dynamische productie: het is ook het vermogen om cultuur te doorgronden en om merken relevant te maken.’

Fikret Fetahovic, co-founder van Boomerang: ‘Tijdens de samenwerking op Heineken werd al snel duidelijk dat er zowel op professioneel als op persoonlijk niveau heel veel respect voor elkaar is. Die chemie en de eerbied voor elkaars talent maakte dit proces makkelijker.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken