Publicis neemt Boomerang over
- Bureaus
- 11 jul 2021 @ 20:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 jul 2021 @ 20:03
- Sjaak Hoogkamer
De acquisitie zorgt volgens Publicis voor een directe versterking van de dynamische creatieve- en contentcapaciteiten die de groep aan lokale en globale klanten kan bieden.
Boomerangs diensten, die bestaan uit creativiteit, sociale en digitale productie, worden vanaf heden geïntegreerd in Publicis Benelux waar Jacco ter Schegget CEO is.
Boomerang zal onder eigen naam op de huidige locatie blijven opereren. De vier oprichters, Fikret en Eldin Fetahovic, Bo The en Alexander Veltman blijven allen aan in hun huidige functies en zullen rapporteren aan Ter Schegget. Pierre Karsten zal aftreden als commissaris bij Boomerang.
Boomerang en Publicis zijn geen vreemden voor elkaar. Zo is Publicis Heinekens creative agency, terwijl Boomerang al jaren sociaal voor haar rekening neemt voor hetzelfde merk. Het eerder dit jaar opgerichte Le Pub, een agency dat data, creativiteit en tech integreert, had Heineken als eerste klant.
Jacco ter Schegget, CEO van Publicis Groupe Benelux: ‘Deze overname geeft niet alleen een boost aan onze diensten in ons Benelux-model en in Le Pub, maar ook aan het hele globale netwerk. Het is meer dan alleen dynamische productie: het is ook het vermogen om cultuur te doorgronden en om merken relevant te maken.’
Fikret Fetahovic, co-founder van Boomerang: ‘Tijdens de samenwerking op Heineken werd al snel duidelijk dat er zowel op professioneel als op persoonlijk niveau heel veel respect voor elkaar is. Die chemie en de eerbied voor elkaars talent maakte dit proces makkelijker.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

