Publicis neemt Boomerang over
- Bureaus
- 11 jul 2021 @ 20:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 jul 2021 @ 20:03
- Sjaak Hoogkamer
De acquisitie zorgt volgens Publicis voor een directe versterking van de dynamische creatieve- en contentcapaciteiten die de groep aan lokale en globale klanten kan bieden.
Boomerangs diensten, die bestaan uit creativiteit, sociale en digitale productie, worden vanaf heden geïntegreerd in Publicis Benelux waar Jacco ter Schegget CEO is.
Boomerang zal onder eigen naam op de huidige locatie blijven opereren. De vier oprichters, Fikret en Eldin Fetahovic, Bo The en Alexander Veltman blijven allen aan in hun huidige functies en zullen rapporteren aan Ter Schegget. Pierre Karsten zal aftreden als commissaris bij Boomerang.
Boomerang en Publicis zijn geen vreemden voor elkaar. Zo is Publicis Heinekens creative agency, terwijl Boomerang al jaren sociaal voor haar rekening neemt voor hetzelfde merk. Het eerder dit jaar opgerichte Le Pub, een agency dat data, creativiteit en tech integreert, had Heineken als eerste klant.
Jacco ter Schegget, CEO van Publicis Groupe Benelux: ‘Deze overname geeft niet alleen een boost aan onze diensten in ons Benelux-model en in Le Pub, maar ook aan het hele globale netwerk. Het is meer dan alleen dynamische productie: het is ook het vermogen om cultuur te doorgronden en om merken relevant te maken.’
Fikret Fetahovic, co-founder van Boomerang: ‘Tijdens de samenwerking op Heineken werd al snel duidelijk dat er zowel op professioneel als op persoonlijk niveau heel veel respect voor elkaar is. Die chemie en de eerbied voor elkaars talent maakte dit proces makkelijker.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers