Nieuw marketingadviesbureau Mark Stronger legt meer nadruk op business

Nieuw marketingadviesbureau Mark Stronger legt meer nadruk op business
  • Bureaus
  • 27 aug 2021 @ 14:23
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Nieuwkomers

Ronald Jansen, Rob Revet en Ed Borsboom starten het nieuwe marketingadviesbureau Mark Stronger. Het bureau gaat bedrijven ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van marketing- en merkstrategie die aantoonbaar bijdraagt aan business kpi’s.

‘Marketeers steken te veel tijd in de p van promotie, terwijl het veel meer moet gaan om de b van business. Marketing moet back to business,’ vinden de drie oprichters van het bureau.

Om bedrijven te ondersteunen bij het ontwikkelen en implementeren van winnende marketing- en merkstrategie ontwikkelde Mark Stronger een integrale aanpak met een eigen ontwikkelde benchmark en scan. Met de Nationale Marketing Benchmark kunnen bedrijven zich op een groot aantal kenmerken vergelijken met winnende merken. Revet (m. op foto boven): ‘Deze benchmark, waar klanten van het bureau kosteloos aan deelnemen, vormt ook een belangrijk onderdeel van Mark Stronger GO!. Dat is een scan waarbij wordt geanalyseerd waar ruimte zit voor groei in business kpi’s, gegeven de merkkracht en de sterkten en zwakten in de eigen marketingorganisatie, en hoe je die groei kunt realiseren.’

Met onze Nationale Marketing Benchmark kunnen bedrijven zich op een groot aantal kenmerken vergelijken met winnende merken

Hij vervolgt: ‘We kijken dus niet alleen naar strategie die helpt om de ondernemingsdoelen te realiseren, maar ook naar de organisatie en bijvoorbeeld de alignment van bureaus.’ Dat is redelijk uniek in het huidige bureaulandschap volgens Rob Revet (voorheen onder meer Delta Lloyd). ‘Daarin zien we namelijk weinig echte marketingconsultancies meer. Bestaande bureaus houden zich vooral bezig met digitale projecten of hebben zich enorm gespecialiseerd. Hierdoor is de tactische complexiteit enorm toegenomen en regie vanuit businessdoelen en strategie steeds moeilijker. Maar dat is wel fundamenteel als je als merk wilt winnen.’

 

Ed Borsboom (l. op foto, voorheen onder meer Talpa): ‘Het bureau is vernoemd naar een fictieve sportcoach. Coaches helpen teams om beter te spelen en te winnen. Blijvend, dus niet alleen in de eerstvolgende wedstrijd. Daarom richten wij ons ook op het goed laten samenwerken van alle specialisten die daarbij nodig zijn en op de ontwikkeling van strategische maar ook operationele vaardigheden. Rob en ik zijn allebei ook trainer, die programma’s ontwikkelen en geven bij onder meer NIMA en Screenforce. Die ervaring laten we zeker gelden bij Mark Stronger.’

 

Ronald Jansen r. op foto, voorheen onder meer DVJ Insights): ‘Vanuit DVJ Insights deed ik jarenlang onderzoek naar hoe marketing in Nederland is georganiseerd. Het gaf me veel inzicht in wat winnende marketeers anders doen. Dat was ook de inspiratiebron voor onze Nationale Marketing Benchmark en Mark Stronger GO!. Ons einddoel is om van marketing weer een winnende professie te maken. Mark Stronger kun je daarom ook lezen in de gebiedende wijs: versterk je marketing, bouw een sterk merk en maak zo je business sterker.’

Mark Stronger presenteert zichzelf op de NIMA Marketing Day op 9 september aanstaande. Daar zal Mark Stronger ook de eerste resultaten delen van de Nationale Marketing Benchmark.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken