Bol.com en Tonny Media lanceren crossover-podcastcampagne
- Bureaus
- 19 okt 2021 @ 08:32
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 okt 2021 @ 08:32
- Michiel van Zaane
Tonny Media en Bol.com organiseren de eerste crossover-podcastcontest van Nederland. De komende weken zullen de vier grootste podcasts van Nederland het tegen elkaar opnemen in een wedstrijd waarin ze het perfecte product voor hun achterban moeten bedenken en ontwikkelen: De Onderneem Game.
Tijdens deze wedstrijd krijgen makers de kans van bol.com om hun product daadwerkelijk op de markt te brengen. Bol.com biedt tienduizenden ondernemers een platform en deelt kennis en kunde om ondernemerschap te stimuleren, zo ook met onze podcastmaker. Het is voor het eerst dat in Nederland de grootste podcasts - ‘Man Man Man, de podcast’ tegen ‘De Zelfspodcast’ en ‘Geuze & Gorgels’ tegen 'Broers’ - rechtstreeks de confrontatie aan gaan met de concurrent. Welke makers zijn niet alleen grote namen in de mediawereld maar ook geboren ondernemers? Is dat Monica Geuze of gaat tóch Rijk Hofman er met de winst vandoor?
Gedurende zeven weken zullen de presentatoren elke stap van het ontwikkelingsproces moeten doorlopen: van concept tot slagzin en promotie. Bol.com voorziet de makers elke uitzending van een nieuwe opdracht en tip. Via de Instagramkanalen wordt de achterban direct betrokken bij de ontwikkeling. Luisteraars supporten hun favoriete podcastmakers en kunnen deze aan de top helpen door te stemmen. Aan het einde van de campagne wordt gemeten welk productidee het populairst is bij de luisteraars en volgers; deze makers winnen de ultieme prijs: zij lanceren hun product en dit wordt daadwerkelijk verkocht op bol.com. Het zullen producten worden die de makers in hun eigen leven missen. Misschien ontwikkelen zij wel hét product dat ieders leven een stukje makkelijker maakt.
Het is niet de eerste keer dat Tonny Media en Bol.com samen een creatief concept uitrollen. Eerder waren er al campagnes te horen in De Zelfspodcast, zoals de Bol.com-veiling waar de luisteraars konden bieden op Bol.com producten. Niet met geld, maar met hun creativiteit. Nu doen ze er dus een flinke schep bovenop en zal de campagne niet in één, maar in vier podcasts tegelijkertijd lopen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers