MoAwards 2022: Essensor Marketing Research and Analytics Bureau van het jaar
- Bureaus
- 24 jun 2022 @ 08:40
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekAwards
- 24 jun 2022 @ 08:40
- Nanny Kuilboer
Essensor is bij de uitreiking van de MoAwards 2022 uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde ging naar Marcel Paquay van Walibi Holland.
Bij de 15de uitreiking van de jaarlijkse prijzen van de MOA, het Expertise Center voor Marketing Insights, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. De jury ziet winnaar Essensor als dé smaakmaker onder de drie genomineerde bureaus. ‘Essensor mag dan niet de opvallendste zijn in marktonderzoekland, maar ondertussen heeft het een toppositie bereikt in onderzoek op het gebied van sensorische beleving. Ook Essensor stond voor de taak om zich opnieuw uit te vinden, want veel gebruikelijke methoden vielen door corona plotseling stil. Er kwamen aangepaste locaties, zelfs een nieuwe vestigingsplaats kwam erbij, en aangepaste methodieken. Het getuigt allemaal van ondernemerschap en gevoel voor commercie. De kwaliteit heeft er geen moment onder geleden. En op die nieuwe basis is meteen goed doorgepakt, want inmiddels is het Centrum voor Smaakonderzoek overgenomen en gaat Essensor het pakket uitbreiden naar supermarkten en horeca. Groei zit ook hier in de genen, maar dan zó consequent toegepast dat de jury er niet omheen kon.’
De MoAward voor Insights Professional aan bedrijfszijde ging naar Marcel Paquay van Walibi Holland. De jury is onder de indruk van zijn lef om met echt innovatieve methoden en technieken tot resultaten te komen: ‘Hij zet in op het vertalen van abstracte issues in concrete inzichten en denkt mee met zijn collega’s hoe je dit in de dagelijkse praktijk brengt.’
Overige MoAwards 2022
Insights Professional aan bureauzijde
Eva Gerritse van Blauw
Digital & Webanalist
Simone Neeling van VodafoneZiggo
Young Talent
Jamie van der Heijde van Braingineers
Insights Scientist
Mirella Kleijnen, Hoogleraar Customer Experience Management aan de School of Business and Economics van de VU Amsterdam
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

