MoAwards 2022: Essensor Marketing Research and Analytics Bureau van het jaar

MoAwards 2022: Essensor Marketing Research and Analytics Bureau van het jaar
  • Bureaus
  • 24 jun 2022 @ 08:40
  • 11273 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekAwards

Essensor is bij de uitreiking van de MoAwards 2022 uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde ging naar Marcel Paquay van Walibi Holland.

Bij de 15de uitreiking van de jaarlijkse prijzen van de MOA, het Expertise Center voor Marketing Insights, zijn in zes categorieën prijzen uitgereikt. De jury ziet winnaar Essensor als dé smaakmaker onder de drie genomineerde bureaus. ‘Essensor mag dan niet de opvallendste zijn in marktonderzoekland, maar ondertussen heeft het een toppositie bereikt in onderzoek op het gebied van sensorische beleving. Ook Essensor stond voor de taak om zich opnieuw uit te vinden, want veel gebruikelijke methoden vielen door corona plotseling stil. Er kwamen aangepaste locaties, zelfs een nieuwe vestigingsplaats kwam erbij, en aangepaste methodieken. Het getuigt allemaal van ondernemerschap en gevoel voor commercie. De kwaliteit heeft er geen moment onder geleden. En op die nieuwe basis is meteen goed doorgepakt, want inmiddels is het Centrum voor Smaakonderzoek overgenomen en gaat Essensor het pakket uitbreiden naar supermarkten en horeca. Groei zit ook hier in de genen, maar dan zó consequent toegepast dat de jury er niet omheen kon.’
De MoAward voor Insights Professional aan bedrijfszijde ging naar Marcel Paquay van Walibi Holland. De jury is onder de indruk van zijn lef om met echt innovatieve methoden en technieken tot resultaten te komen: ‘Hij zet in op het vertalen van abstracte issues in concrete inzichten en denkt mee met zijn collega’s hoe je dit in de dagelijkse praktijk brengt.’

Overige MoAwards 2022

Insights Professional aan bureauzijde
Eva Gerritse van Blauw

Digital & Webanalist
Simone Neeling van VodafoneZiggo

Young Talent
Jamie van der Heijde van Braingineers

Insights Scientist
Mirella Kleijnen, Hoogleraar Customer Experience Management aan de School of Business and Economics van de VU Amsterdam

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken