Havas Lemz lanceert Havas Rise
- Bureaus
- 14 okt 2022 @ 10:36
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - ReclameMaatschappij
- 14 okt 2022 @ 10:36
- Nanny Kuilboer
B-corp gecertificeerd creatief bureau voor impact design Havas Lemz lanceert het nieuwe productielabel Havas Rise voor nieuw talent, meer diversiteit vóór en achter de camera en maximale duurzaamheid.
Daniël Boulet, executive producer bij Havas Rise: ‘Met een eigentijdse aanpak wordt ingezet op transparantie in alle facetten, van een inclusieve cast en crew tot het inzichtelijk maken van de footprint van elke productie. Het leidt tot een bewuster maakproces en werk dat beter aansluit op de huidige tijdsgeest. Wij noemen dat all-inclusive production.’
Footprint producties
Havas Rise wil duurzaamheid voorop zetten en zijn CO2-uitstoot zo klein mogelijk houden. Boulet: ‘De footprint van elke productie wordt inzichtelijk gemaakt met een strak overzicht van de gebruikte resources. Er valt enorm veel te winnen op catering, energie en hergebruik van afval bijvoorbeeld. Dat begint met snappen wat je negatieve impact is. Wat niet kan worden gereduceerd, compenseren we.’
Diversiteit voor en achter de camera
Rise wil opstaan voor nieuw talent en deuren openen voor diegenen waarvoor die vaak gesloten blijft. Merel van Lith, mede-executive producer Havas Rise: ‘Door transparant te produceren, vanuit vertrouwen en samenwerking, zoekt Rise de juiste mensen bij elk verhaal. Dit levert werk op dat de samenleving beter reflecteert. Mijn werk heeft directe impact op de beeldvorming, dat besef groeit bij elke klus. Mijn verantwoordelijkheid als producer is om de juiste mensen bij elkaar te brengen en vanuit dat team de magie te laten ontstaan. Daarom zie ik producties als samen spelen, een samenspel. Het aan elkaar schakelen van talent is iets waar ik enorm op aanga.’
Nieuwe namen van buiten de industrie
Het ontstaan van deze productie-unit bij Havas Lemz was een logische stap na ervaringen met eerdere projecten voor onder andere Timberland, KVK, NS Stations en Justdiggit, aldus Van Lith: ‘Bij deze projecten lukte het al supergoed om te werken vanuit inclusiviteit en duurzaamheid, maar soms moeten we daar te hard aan trekken. Door in-huis te produceren wordt het makkelijker en efficiënter om werk te maken van deze tijd. Soms samen met bekende partijen, maar liever nog met nieuwe namen, van buiten de industrie.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
- Trendrapport: duurzaam, technologie en diversiteit
- Nieuwe campagne Ziggo stelt technologie centraal
Laatste Nieuws
- Nieuwe brandingtak Sprints & Sneakers03-02-2023
- Barbera Wolfensberger missieleider... 03-02-2023
- Esprix deadline verlengd tot 23... 03-02-2023
- NL Film versterkt met Anne de Clercq... 03-02-2023
- Effies zoeken juryleden met lef en... 03-02-2023
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day