Havas Lemz lanceert Havas Rise
- Bureaus
- 14 okt 2022 @ 10:36
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ReclameMaatschappij
- 14 okt 2022 @ 10:36
- Nanny Kuilboer
B-corp gecertificeerd creatief bureau voor impact design Havas Lemz lanceert het nieuwe productielabel Havas Rise voor nieuw talent, meer diversiteit vóór en achter de camera en maximale duurzaamheid.
Daniël Boulet, executive producer bij Havas Rise: ‘Met een eigentijdse aanpak wordt ingezet op transparantie in alle facetten, van een inclusieve cast en crew tot het inzichtelijk maken van de footprint van elke productie. Het leidt tot een bewuster maakproces en werk dat beter aansluit op de huidige tijdsgeest. Wij noemen dat all-inclusive production.’
Footprint producties
Havas Rise wil duurzaamheid voorop zetten en zijn CO2-uitstoot zo klein mogelijk houden. Boulet: ‘De footprint van elke productie wordt inzichtelijk gemaakt met een strak overzicht van de gebruikte resources. Er valt enorm veel te winnen op catering, energie en hergebruik van afval bijvoorbeeld. Dat begint met snappen wat je negatieve impact is. Wat niet kan worden gereduceerd, compenseren we.’
Diversiteit voor en achter de camera
Rise wil opstaan voor nieuw talent en deuren openen voor diegenen waarvoor die vaak gesloten blijft. Merel van Lith, mede-executive producer Havas Rise: ‘Door transparant te produceren, vanuit vertrouwen en samenwerking, zoekt Rise de juiste mensen bij elk verhaal. Dit levert werk op dat de samenleving beter reflecteert. Mijn werk heeft directe impact op de beeldvorming, dat besef groeit bij elke klus. Mijn verantwoordelijkheid als producer is om de juiste mensen bij elkaar te brengen en vanuit dat team de magie te laten ontstaan. Daarom zie ik producties als samen spelen, een samenspel. Het aan elkaar schakelen van talent is iets waar ik enorm op aanga.’
Nieuwe namen van buiten de industrie
Het ontstaan van deze productie-unit bij Havas Lemz was een logische stap na ervaringen met eerdere projecten voor onder andere Timberland, KVK, NS Stations en Justdiggit, aldus Van Lith: ‘Bij deze projecten lukte het al supergoed om te werken vanuit inclusiviteit en duurzaamheid, maar soms moeten we daar te hard aan trekken. Door in-huis te produceren wordt het makkelijker en efficiënter om werk te maken van deze tijd. Soms samen met bekende partijen, maar liever nog met nieuwe namen, van buiten de industrie.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing