Nieuwe wervingscampagne Leger des Heils laat rauwe werkelijkheid zien
- Bureaus
- 19 mei 2023 @ 07:12
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 mei 2023 @ 07:12
- Michiel van Zaane
Full service marketingbureau Redmatters heeft een wervingscampagne ontwikkeld voor het Leger des Heils. De aanleiding voor de wervingscampagne is een (groot) tekort aan zorgmedewerkers, mede veroorzaakt door de merkassociatie die niet past bij de gewenste positionering.
Het Leger des Heils kent talloze vrijwilligers en zorgprofessionals die zich inzetten voor de mensen aan de rand van de maatschappij. Het Leger des Heils staat met name bekend als vrijwilligersorganisatie, terwijl er juist grote behoefte is aan extra zorgprofessionals die zich willen inzetten voor de deelnemers.
Redmatters heeft zich ten doel gesteld om het Leger des Heils als professionele zorgorganisatie te positioneren om daarmee de juiste kandidaten te werven. Het marketingbureau heeft daarom wervingscampagne: ‘Deze baan is (n)iets voor jou’ ontwikkeld.
Door diverse strategische workshops en interviews op alle lagen van de organisatie en betrokken stakeholders is er inzicht gecreëerd in de huidige werkbeleving en percepties binnen het Leger des Heils. Redmatters heeft deze resultaten geanalyseerd en trekt als belangrijkste conclusie dat het Leger des Heils een geweldig merk is om voor te werken, maar dat vooraf de zwaarte van het werk vaak moeilijk in te schatten is. Ook is de positionering van het Leger des Heils ten aanzien van de zorgprofessionals een belangrijk aandachtspunt. Op dit moment staat de organisatie met name bekend als vrijwilligersorganisatie en is het belangrijk dat ze zich als professionele zorgorganisatie positioneren.
Realistisch beeld
De wervingscampagne die is ontwikkeld heeft als doel om geschikte medewerkers te werven, die passen bij de identiteit van het Leger des Heils. Daarnaast moet de campagne de perceptie van het Leger des Heils als vrijwilligersorganisatie veranderen. Door het Leger des Heils neer te zetten als de grootste professionele zorgorganisatie van Nederland, creëert de campagne een sterke merkidentiteit en een duidelijke beleving. Ook moet er een realistisch beeld van de verwachtingen worden komen. Het werk is mooi, maar wel zwaar.
Art Director van Redmatters Herman Plaggenmarsch stond aan de wieg van de campagne: ‘In een arbeidsmarkt waar aan alle kanten aan je getrokken wordt, vertellen wij de doelgroep dat dit werk juist niets voor hen is, tenzij ze vanuit een sterke overtuiging vinden dat iedereen zorg en hulp verdient. Werken bij het Leger des Heils doe je niet zomaar en met dit schurende concept laten we zien in welke situaties je terecht kan komen. Heftig, maar zo weet je wel dat je kan zeggen: ‘Deze baan is echt iets voor mij!’’
Daarom is er gekozen voor een paradoxale campagneregel: ‘Deze baan is (n)iets voor jou!’ Deze campagneregel wordt extra kracht bijgezet middels beelden en video’s. Deze combinatie moet zorgen voor de juiste rebranding van vrijwilligers naar een professionele zorgorganisatie en geeft daarnaast ook een heel duidelijk beeld van de zwaarte van de functie, middels realistische beelden, die de rauwe werkelijkheid schetsen. Daarmee moet het concept bijdragen aan de twee doelen: om het Leger des Heils als professionele zorgorganisatie te positioneren alsmede het aantrekken van de juiste kandidaten die zich hard willen maken en willen inzetten voor de meest kwetsbare mensen in onze maatschappij.
Naast de ontwikkelde wervingscampagne heeft Redmatters het Leger des Heils volledig ontzorgd ten aanzien van deze campagne. Zo ontwikkelde Redmatters ook de Online Marketing strategie, de conceptontwikkeling, het creëren van alle video- en fotografiecontent (in nauwe samenwerking met Dirk Zekveld, Hokus Fokus en Marleen Kuipers), het design van alle contentmiddelen en het inrichten en managen van de online campagne.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- redmatters
- zwaar
- professionals
- werving
- rauw
- realiteit
- campagne
- personeel
- vrijwilligers
- zorg
- leger des heils
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation