Spa lanceert campagne over beschermingsinstinct

- Bureaus
- 4 feb 2025 @ 10:06
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 feb 2025 @ 10:06
- Kel Koenen
Het Belgische Spa heeft een nieuwe campagne gelanceerd onder de titel 'Het instinct om te beschermen' waarin de natuurlijke zuiverheid van het water centraal staat. De campagne maakt een krachtige parallel tussen het instinct van ouders om hun kinderen te beschermen en de inzet van het bedrijf om natuurlijke bronnen te behouden.
Spa zet zich al sinds 1889 actief in voor het behoud van de natuur rondom de bronnen in de Belgische Ardennen. Volgens ceo Marc du Bois van de Spadel-groep - het moederbedrijf achter Spa - is deze inzet een fundamenteel onderdeel van de merkidentiteit. ‘Als we de kwetsbare natuur rond de bronnen beschermen, beschermen we ook ons water. En kunnen we alle generaties het puurste water schenken. Gisteren, vandaag en morgen.’
Marc du Bois
De campagne benadrukt dat Spa zich al meer dan een eeuw inzet voor het behoud van het 13.000 hectare grote beschermde natuurgebied waarin het water wordt gewonnen. Dit gebied is volledig vrij van intensieve landbouw en industriële activiteiten, waardoor de kwaliteit en zuiverheid van het water gewaarborgd blijven. Uit recent onderzoek van Kantar blijkt dat zuiverheid en kwaliteit de meest gewaardeerde eigenschappen van Spa-water zijn, een boodschap die de nieuwe campagne kracht bijzet.
Voor de visuele invulling van de campagne koos Spa voor de Belgische fotografe Julie Scheurweghs, bekend om haar intieme en emotionele fotografie. Haar werk onderzoekt thema’s als moederschap en identiteit. In de campagne volgt ze jonge ouders en legt ze het moment vast waarop het beschermingsinstinct wordt geboren. ‘Het is dat specifieke moment, het ontwaken van je beschermingsinstinct, dat ik in mijn foto’s wil vastleggen’, vertelt Scheurweghs.
Naast de campagne zet Spa concrete stappen om de natuur rondom de bronnen verder te beschermen. Onlangs zijn ecologische restauratiewerken gestart die de biodiversiteit in het gebied versterken. Onderdeel van deze inspanningen zijn de aanplant van 770 meter levende hagen, de aanleg van bosjes en vijvers en het verbinden van verschillende natuurgebieden.
‘Dit nieuwe project zal niet alleen een positieve invloed hebben op de biodiversiteit, maar ook op de waterkringloop’, zegt Arnaud Collignon, Water- en Milieumanager bij Spa Monopole. ‘Door het lokale ecosysteem gezond te houden, dragen we bij aan de bescherming en regulering van de watervoorraden.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers