Adobe stimuleert creativiteit kids met My Creative Tale

Adobe stimuleert creativiteit kids met My Creative Tale
  • Content
  • 1 sep 2015 @ 07:35
  • 12557 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieStorytellingVideo

Adobe en UM Studios lanceren vandaag gezamenlijk een creatief initiatief: My Creative Tale. De belangrijkste doelstellingen van het initiatief zijn het stimuleren van creativiteit bij kinderen en creatieve professionals kennis laten maken met de nieuwste mogelijkheden binnen Adobe Creative Cloud. Kinderboekenschrijfster Chariva heeft speciaal voor My Creative Tale het verhaal Fox & Blowfish en de Regenboograce geschreven.

Creatieven worden uitgenodigd om bij ieder van de vijf hoofdstukken illustraties te maken via de site mycreativetale.com, geïnspireerd door de basistekeningen van kinderen (eigen kind, neefje, buurmeisje of al beschikbaar gestelde kindertekeningen). Als ware art directors zijn de kinderen de ‘baas’ in het creatieve proces en bepalen zij de briefing en invalshoek.

Beloning beste inzending
Op de My Creative Tale-website verschijnt iedere twee weken een nieuwe tekenopdracht – behorend bij één van de vijf hoofdstukken van het verhaal - waar kinderen en creatieve professionals hun creativiteit en tekentalent op kunnen loslaten. De eerste opdracht is bij de lancering van de website vrijgegeven, de laatste tekenopdracht komt op 26 oktober online. De My Creative Tale website kan vervolgens nog tot 31 december worden gebruikt. De beste inzending per hoofdstuk wordt door Adobe en UM Studios beloond met een grote tekendoos, een Adobe Creative Cloud lidmaatschap en aan het einde van de campagne een fysieke druk van het eigen boek.

Kennis en creativiteit
“Creativiteit speelt een steeds kleinere rol in het leven van kinderen. Op school worden kinderen voornamelijk afgerekend op kennis. Creatieve opdrachten zijn vaak vastomlijnd en geven het kind weinig ruimte voor eigen interpretatie om tot verrassende en eigen oplossingen te komen. Kennis en creativiteit zouden juist hand in hand moeten gaan. Met My Creative Tale prikkelen we de creativiteit van kinderen en geven we hun waanzinnige fantasie de ruimte. In deze campagne zijn zíj de art director en de baas”, zegt Marnix Tellings, creative director van UM Studios.

Fox en Blowfish
In het verhaal komt een bijzondere vriendschap tussen twee dieren tot stand. Als Fox (kennis) en Blowfish (creativiteit) samenwerken krijgt het avontuur een onverwachte wending. Het verhaal bestaat uit vijf interactieve hoofdstukjes die elk eindigen met een tekenopdracht. Het kind bedenkt de illustratie en ‘brieft' met de kindertekening de creatieve professional. Deze werkt het kinderconcept vervolgens uit met behulp van Adobe Creative Cloud software in illustratie of animatie. Alles kan, alles mag. De creaties van kind en professional worden zo onderdeel van hun ‘eigen’ verhaal. En elke keer als het verhaal wordt gelezen zullen ook de illustraties van andere creatieven te zien zijn. Zo blijft My Creative Tale een inspirerend verhaal.

Jong geleerd…..
‘Wat ons betreft kun je niet vroeg genoeg mee beginnen met experimenten, inspireren en stimuleren van creativiteit. Creativiteit neemt een steeds belangrijkere plaats in binnen tal van industrieën en disciplines. Met deze campagne proberen we de ontwikkeling van creatief talent op een speelse en leuke manier te stimuleren. Wat is er nu leuker dan met je eigen kind, of omgekeerd met je eigen moeder of vader iets moois te creëren’, zegt Alexander Meyers, marketing manager bij Adobe Nederland. ‘Het vormt voor ons bovendien een mooie kans om creatieven te inspireren uit een onverwachte hoek en kennis te laten maken met de nieuwste tools binnen Adobe Creative Cloud. Denk hierbij aan onze mobile apps zoals Adobe Shape, Illustrator Draw en Photoshop Sketch. Allemaal tools die van pas zullen komen bij het creatieve proces van My Creative Tale.’

Bekende illustratoren
Om creatieven te inspireren en enthousiasmeren om samen met hun eigen kind, nichtje/neefje of buurjongen/buurmeisje illustraties te gaan maken voor het boek, hebben Adobe en UM Studios alvast vijf aansprekende illustratoren en hun kinderen gevraagd om hun kijk op het verhaal te visualiseren; Lucky Dubz, Bardo Hogendoorn, Dannes Wegman, Zender, Freek van Haagen en Kingcoma hebben de handschoen opgepakt. Zie hieronder de video.



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken