Longfonds lanceert digitaal platform

  • Content
  • 8 mei 2020 @ 09:13
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DigitaalContent

Het Longfonds en digitaal bureau One Shoe lanceren een nieuw online platform genaamd Coronalongplein. Het platform is bedoeld voor patiënten die na corona nog steeds longklachten ondervinden.

Sinds de uitbraak van het coronavirus hebben zich honderden mensen met vragen en klachten gemeld bij het Longfonds. Op het Coronalongplein kunnen ex-coronapatiënten terecht voor informatie over klachten en herstel en het delen van ervaringen met lotgenoten. Het platform is ontwikkeld in samenwerking met de Long Alliantie Nederland. One Shoe is verantwoordelijk voor het UX, visual design en development van het platform.

Michael Rutgers, algemeen directeur van het Longfonds, zegt: 'Corona beneemt ons allemaal de adem. Het virus maakt in één klap duidelijk hoe belangrijk gezonde longen zijn. We strijden voor mensen met een longziekte én voor iedereen die blijvende longschade overhoudt aan het coronavirus.'

Michel van Velde, CEO van One Shoe, voegt toe: 'Samen met het Longfonds-team hebben we in korte tijd een platform weten te realiseren waar ex-corona patiënten zich thuis voelen en in contact komen met lotgenoten. Onze ervaring leert dat dit soort community-websites van grote waarde zijn in onzekere tijden of bij ziekte. Ik ben trots dat we hier een steentje aan bij kunnen dragen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken