[column] Sommige marketeers denken dat ze alleen op de wereld zijn
- Content
- 19 feb 2021 @ 08:02
- Link
-
Sak van den Boom
adviseur, expert contentmarketing
zelfstandig ondernemer - CommunicatieContent
- 19 feb 2021 @ 08:02
- Sak van den Boom
Onze senior columnist Sak van den Boom maakt zich boos. De afgelopen week is hij welgeteld twintig keer met 'irrelevante e-mails' lastiggevallen door PostNL, Albelli en Bol.com.
Inbox: De bezorger is onderweg met je pakje van Albelli.
Inbox: Je bestelling is onderweg.
Inbox: Herinnering uitnodiging tevredenheidsonderzoek.
Inbox: Je pakket is bezorgd.
Inbox: Bericht van de belastingdienst: dit is een herinnering van een ongelezen bericht.
Inbox: Online deurbeslag. Je bestelling is verstuurd.
Inbox: Bedankt voor je bestelling, helaas hebben we je pakket nog niet kunnen versturen.
Inbox: We hebben je bestelling ontvangen.
Inbox: Je pakket komt zo snel mogelijk je kant op.
Inbox: Je betaling is gelukt, we gaan aan de slag.
Inbox: Wil je ons beoordelen?
Inbox: Mogen we je een paar vragen stellen.
Inbox: Je bestelling is aangekomen, vertel ons hoe het is verlopen.
Inbox: Je online bestelling wordt nu gereed gemaakt.
Inbox: Bedankt voor uw bestelling.
Inbox: Veel plezier met uw bestelling.
Inbox: Je ontvangt bericht als je bestelling klaar ligt in de winkel.
Inbox: Herinnering van uw afspraak.
Inbox: Bent u tevreden over de reparatie.
Inbox: Beoordeling dealer met betrekking tot werkplaatsbezoek.
Inbox: Herinnering vragenlijst Bergman.
En dat allemaal binnen het bestek van een paar dagen in mijn e-mailbox. Zijn we niet een beetje doorgeslagen?
Belangrijke data verzamelen, zodat je stap voor stap kunt bouwen aan relevantie in je e-mails. Zo begint deze week een verhaal op Marketingfacts.nl. Op het eerste gezicht een behoorlijk cryptische zin als je niet in het vakgebied zit. Maar hij prikkelt wel tot doorlezen. Uiteindelijk gaat het verhaal over profielverrijking zodat je e-mails persoonlijker kunt maken. Interessante voorbeelden. Maar in deze coronatijd van voornamelijk thuisshoppen, word je meerdere keren per dag lastig gevallen met mailtjes met onnozele mededelingen of mailtjes die je graag wat vragen willen stellen. Verbinding zoeken met je klant klinkt in deze tijd als heel belangrijk. Zelfs voor PostNL. Bol.com, Albelli of je garage. Net als op de borrel, date of een verjaardag. Je wilt iemand beter leren kennen en stelt elkaar daarom vragen. Maar wanneer je dagelijks veel keren wordt lastig gevallen met berichten die niet relevant zijn of vragen om meer te vertellen over je zelf, slaat het tij om. Je kunt nog zo’n perfecte marketeer zijn die creatief de spelregels volgt, we leven inmiddels in een andere tijd en dus zul je slimmer moeten zijn dan de rest om nog succesvol te kunnen werken met profielverrijking. Ik druk de vraagstellers tegenwoordig gewoon weg. Wachten op betere tijden of een slimmere aanpak. (marketingfacts.nl)
-
Sak van den Boom
- Werkt bij: zelfstandig ondernemer
- Functie: adviseur, expert contentmarketing
- Website:https://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
Laatste Nieuws
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes