Havas Media koppelt Typhoon aan Philips Hue
- Content
- 5 okt 2021 @ 09:38
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 okt 2021 @ 09:38
- Michiel van Zaane
Signify, marktleider in slimme verlichting en eigenaar van o.a. Philips Hue, presenteert een mini-documentaire met de Nederlandse rapper en muzikant Typhoon. Het uitbrengen van zijn album “Lichthuis” vormde de aanleiding.
Deze ontdekkingstocht startte met het verblijf van Typhoon in het Philips Hue-lichthuis, waar iedere ruimte met slimme lampen werd uitgelicht, naar een idee van Havas Media. Tijdens dat verblijf vertelde Typhoon openhartig waarom zijn album de titel Lichthuis kreeg. Dit leverde een intieme mini-documentaire op, waarin kijkers Typhoon persoonlijk leren kennen. Hij vertelt over zijn zoektocht én terugkeer naar het licht na een donkere periode. Zijn laatste album kreeg dan ook de toepasselijke titel ‘Lichthuis’.
Alles is licht
In de mini-documentaire vertelt Typhoon hoe belangrijk kleur en sfeer voor hem zijn. Hij ziet de integratie van muziek en licht als een “extra laag” in zijn werk: ‘Licht en muziek zijn een vertaling van een state of mind, een emotie. Kleuren kunnen je verbazen, en licht dus ook.’
Typhoon heeft een bijzondere relatie met licht: ‘Thuis kan ik ontsnappen aan de realiteit. Licht kan mij in een bepaalde sfeer brengen. Het kan me inspireren, helpt me creëren, reflecteren maar ook om weer op te laden na een drukke dag.’
‘Typhoon staat bekend om z’n openheid en creativiteit en kan als geen ander vertalen welke impact licht en kleur hebben op je gevoel en beleving. Als artiest en als mens. Ook daarom zagen we vanuit Philips Hue direct een match met hem,’ aldus Jeroen de Waal, Director Consumer Benelux bij Signify. Bovendien geeft deze film een ultieme mogelijkheid om de nieuwste functie in de Philips Hue app te laten beleven door de artiest zelf: de integratie van Philips Hue met Spotify. Of hoe Typhoon kan horen en zién hoe verlichting synchroniseert met het ritme van zijn muziek op basis van algoritmes.
Chief Creative Officer Elias Reinheimer over hoe het Havas content team, samen met Universal Music op het idee kwam: ‘Wij dachten, wie kan er nou beter het verhaal van de impact van licht vertellen, dan een groot artiest die zelf in de schijnwerpers staat. Letterlijk. En Typhoon is daar het meest voor geschikt van allemaal, omdat hij net het geweldige album Lichthuis heeft uitgebracht.’
De mini-documentaire is >>hier<< te bekijken.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
- Soilmates lanceert 'Ugly Gems Guide'15-09-2025
- FME en We Agency lanceren... 11-09-2025
- [GPCM2025] 'De prijs was een enorme... 10-09-2025
- Univé zet kindertekeningen in voor... 10-09-2025
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes