De meest hilarische nieuwskoppen van 2021
- Content
- 23 dec 2021 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 23 dec 2021 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Corona levert niet alleen ellende op, maar ook hilarische nieuwskoppen. De verkiezing van ‘Beste (kranten)kop van het jaar’ 2021 werd georganiseerd door freelancejournalist Rutger de Quay en media-ondernemer Richard Otto.
‘Seksclubs bereiden zich voor op heropening: Het is erop of eronder’ van regionale omroep RTV Drenthe is verkozen tot beste (kranten)kop van het jaar 2021. De winnende nieuwskop van RTV Drenthe uit mei 2021 won met 14,2% van alle uitgebrachte stemmen. De verkiezing van ‘Beste (kranten)kop van het jaar’ wordt jaarlijks georganiseerd door het Twitter- en Instagram-account ‘Top die (kranten)kop’, waarop dagelijks pareltjes van (kranten)koppen uit Nederlandstalige media worden uitgelicht.
Top-5 (kranten)koppen
1 ‘Seksclubs bereiden zich voor op heropening: Het is erop of eronder’- RTV Drenthe (14,2%)
2 ‘Red Bull vindt het uiterst verdacht dat Mercedes plotseling vleugels heeft’- NOS Sport (12,4%)
3 ‘Volkswagen sluit Braziliaanse variant wegens nieuwe golf’- NU.nl (9,7%)
4 ‘Repetities Jostiband soberder door corona: Het is repeteren met een handicap’- Omroep West (8,8%)
5 ‘Apeldoorn laat Nobelprijswinnaar Willem Röntgen stralen’- Omroep Gelderland (7%)
Coronakoppen stuk luchtiger dan vorig jaar
De Quay: ‘Ook dit jaar zijn er weer veel nieuwskoppen over het coronavirus en de pandemie genomineerd. Opvallend was wel dat de koppen een stuk luchtiger waren dan vorig jaar. Niet alleen voor de lezer, maar ook voor de journalist is corona een dagelijks onderdeel van het nieuws geworden, waardoor er na bijna twee jaar pandemie soms ook wat ludieker mee wordt omgegaan.'
Otto: ‘In het verleden waren het de landelijke krantenkoppen die hoog scoorden. De lijst is dit jaar een stuk diverser. De lezer consumeert steeds meer het nieuws online en dat is terug te zien in de top-5, waar enkel online nieuwskoppen in staan vermeld. Ook de regionale publieke omroepen zien het belang van een goede opvallende kop. Drie regionale nieuwskoppen hebben de top-5 gehaald.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
Laatste Nieuws
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

