De meest hilarische nieuwskoppen van 2021

De meest hilarische nieuwskoppen van 2021
  • Content
  • 23 dec 2021 @ 08:00
  • 26635 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Corona levert niet alleen ellende op, maar ook hilarische nieuwskoppen. De verkiezing van ‘Beste (kranten)kop van het jaar’ 2021 werd georganiseerd door freelancejournalist Rutger de Quay en media-ondernemer Richard Otto.

‘Seksclubs bereiden zich voor op heropening: Het is erop of eronder’ van regionale omroep RTV Drenthe is verkozen tot beste (kranten)kop van het jaar 2021. De winnende nieuwskop van RTV Drenthe uit mei 2021 won met 14,2% van alle uitgebrachte stemmen. De verkiezing van ‘Beste (kranten)kop van het jaar’ wordt jaarlijks georganiseerd door het Twitter- en Instagram-account ‘Top die (kranten)kop’, waarop dagelijks pareltjes van (kranten)koppen uit Nederlandstalige media worden uitgelicht.

Top-5 (kranten)koppen

1 ‘Seksclubs bereiden zich voor op heropening: Het is erop of eronder’- RTV Drenthe (14,2%)

2 ‘Red Bull vindt het uiterst verdacht dat Mercedes plotseling vleugels heeft’- NOS Sport (12,4%)

3 ‘Volkswagen sluit Braziliaanse variant wegens nieuwe golf’- NU.nl (9,7%)

4 ‘Repetities Jostiband soberder door corona: Het is repeteren met een handicap’- Omroep West (8,8%)

5 ‘Apeldoorn laat Nobelprijswinnaar Willem Röntgen stralen’- Omroep Gelderland (7%)

Coronakoppen stuk luchtiger dan vorig jaar

De Quay: ‘Ook dit jaar zijn er weer veel nieuwskoppen over het coronavirus en de pandemie genomineerd. Opvallend was wel dat de koppen een stuk luchtiger waren dan vorig jaar. Niet alleen voor de lezer, maar ook voor de journalist is corona een dagelijks onderdeel van het nieuws geworden, waardoor er na bijna twee jaar pandemie soms ook wat ludieker mee wordt omgegaan.'
Otto: ‘In het verleden waren het de landelijke krantenkoppen die hoog scoorden. De lijst is dit jaar een stuk diverser. De lezer consumeert steeds meer het nieuws online en dat is terug te zien in de top-5, waar enkel online nieuwskoppen in staan vermeld. Ook de regionale publieke omroepen zien het belang van een goede opvallende kop. Drie regionale nieuwskoppen hebben de top-5 gehaald.’

 

 

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken