Jurylid GPCM Daphne Hoogenboom: Blij met de focus op impactvolle content

Jurylid GPCM Daphne Hoogenboom: Blij met de focus op impactvolle content
  • Content
  • 12 aug 2022 @ 09:55
  • 19903 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Daphne Hoogenboom is head of content marketing KLM en jurylid van de cases die worden ingestuurd voor de GPCM 2022. Ze is benieuwd of covid heeft gezorgd voor andere en impactvolle cases.

Je bent jurylid van de GPCM. Wat zijn jouw verwachtingen, zeker ook na 2 jaar covid?

Het is heel fijn dat er weer een moment gaat komen waarin de branche elkaar gaat inspireren met mooie cases. Ik ben heel erg benieuwd naar wat er ingestuurd gaat worden en ik hoop dat daar ook cases tussen zitten van merken die op een impactvolle manier hebben ingespeeld op wat we de afgelopen jaren hebben meegemaakt. In de allereerste fase van covid was er enorme solidariteit en saamhorigheid in de samenleving, ik ben benieuwd of er bijvoorbeeld cases tussen zitten die daar op een impactvolle manier hebben ingespeeld.

Waarom moeten bedrijven/merken insturen?

Meedoen aan de Grand Prix betekent niet alleen de kans om erkenning te krijgen voor je werk, het is net zo interessant en leerzaam te zien hoe andere merken hun content marketing hebben aangepakt. Dat is voor mij ook de belangrijkste reden om te jureren. Hoe pakken merken hun content strategie aan en hoe heeft zich dat in content geuit? En wat is het effect geweest hiervan?

Wat vind je zelf een mooie aansprekende contentaanpak – van welk merk - en waarom?

Ik vind de contentaanpak van Coolblue heel erg aansprekend omdat ze door de hele journey super consistent zijn. Zowel in marketing als in de meer functionele communicatie. Maar ook de aanpak van Patagonia is fantastisch met de hoog kwalitatieve videocontent die zij maken. Volledige focus op het behoud van de aarde en promotie van je eigen product volledig loslaten. Je moet het maar durven als merk, het pakt voor hen in ieder geval geweldig uit.

Wat zie jij als belangrijkste trend in contentmarketing en waarom?

De focus op impactvolle content. Door content marketing steeds beter te meten, wordt er veel kritischer gekeken naar wat content doet voor je merk. Dat maakt merken consistenter in wat ze publiceren. Daar zijn we bij KLM ook druk mee bezig. Door een contentvisie op te stellen en daar alle geproduceerde content op te toetsen, kunnen we een steeds eenduidigere perceptie van het merk KLM aan onze klanten geven. En het geeft je de mogelijkheid om te differentiëren per kanaal zonder dat het gefragmenteerd wordt.

Er schijnen ook alternatieve awards te zijn voor CM, wat is jouw mening hierover, moet dit kunnen of is dit versnippering?

Aandacht voor ons vakgebied is naar mijn mening altijd goed, maar het is interessanter als de cases om 1 award strijden.

Lees ook:
Juryleden Bram en Freek: 'Grand Prix is geweldige momentopname van het vak en maakt makers trots' | MarketingTribune Contentmarketing
Robin Wollenberg, jurylid GPCM: Human touch in contentmarketing steeds belangrijker | MarketingTribune Contentmarketing

Jurylid Grand Prix Content Marketing Tanika Buijsen: 'Ik verwacht meer en meer gepersonaliseerde content' | MarketingTribune Contentmarketing

Deadline inzenden GPCM 30 augustus en 5 tips om je daarbij te helpen | MarketingTribune Contentmarketing

Cases voor de GPCM zijn van harte welkom tot 30 augustus. Alle informatie over insturen en voorwaarden zie hier.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken