[column] Soms moet het maar weer eens

[column] Soms moet het maar weer eens
  • Content
  • 16 apr 2021 @ 08:06
  • 15105 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, senior expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • Content

Opgepast, de volgende tekst kan angstgevoelens oproepen. Om ‘contextual targeting’ mogelijk te maken zijn er diverse tools ter beschikking. Belangrijk is om niet blind uit te gaan van de kracht van een tool.

Voordat je een tool gebruikt, verdiep je er in. Ga de volgende zaken na:

-Ken de geschiedenis. Is een tool gebouwd voor contextual targeting, of lag de origine elders? Dit zal niet per se de kracht van een tool bepalen, maar geeft wel een beeld over de focus.

-Ken de werking. Heeft de tool toegang tot alle content van een publisher, m.a.w. is de analyse volledig en betrouwbaar? Een tool die niet geïntegreerd is in een website kan beperkt worden door de site en zo met onvolledige informatie aan de slag gaan.

-Ken de taal. Een Engelstalige tool die een Nederlands artikel analyseert, hoe nauwkeurig is dat…

Door de tool te kennen, (her)ken je ook de beperkingen. Als je dit weet, dan kun je hier rekening mee houden in je strategie. (Bron)

Heb je enig idee waar dit over gaat? Ik ook niet. Het lijkt erop dat een vertaaltool is gebruikt voor deze tekst die elders zijn oorsprong vindt. Of de auteur haalde een onvoldoende bij een schoolexamen en is dat vergeten. Hoewel ik deze tekst haal uit een betaalde bijdrage uit een nieuwsbrief van onze collega’s, zou je toch mogen verwachten dat de tekst op zijn minst gescreend wordt voordat hij als betaalde content meegaat in een nieuwsbrief. Als je dat niet doet draagt dat in negatieve zin bij aan een reputatie.

Bij films en tv-programma’s kan het gebeuren dat je beelden ziet waar je bang van wordt, omdat je nog te jong bent bijvoorbeeld. Dus krijgen we vooraf te zien voor welke leeftijdscategorie een film geschikt is. Er zou een tekstwijzer moeten komen voor bepaalde vormen van kopij, omdat je aan jezelf gaat twijfelen als je zo’n tekst leest. Dat roept angstgevoelens op. Media zouden afspraken kunnen maken om kopij die om wat voor reden dan ook niet leesbaar is, niet te plaatsen, hoe vet de factuur ook is.

Dit leest een stuk makkelijker. Bedrijven en hun werknemers hebben een nieuwe hybride werkomgeving nodig: een digitale werkruimte die hen als flexibel platform met de cloud als standaardomgeving in staat stelt om samen te werken, nieuwe ideeën te ontwikkelen en met elkaar verbonden te blijven. Of een onderneming erin slaagt om dit nieuwe tijdperk in te gaan, zal afhangen van hoe goed ze de betrokkenheid, productiviteit en verbondenheid van haar medewerkers kan garanderen en tegelijk haar tools voor communicatie en samenwerking kan blijven evalueren. De grootste vernieuwers moeten een innovatieve invulling geven aan de samenwerking tussen hun werknemers, de ondersteuning van hun eerstelijnsmedewerkers en de snelle digitalisering van hun klantervaring. (Computable.be)

Het werk — en eigenlijk ook de werkplek — van de toekomst is er in 2020 helemaal anders gaan uitzien. De pandemie van vandaag gaat wel voorbij, maar de manier waarop we werken is voorgoed veranderd. Het zal je niets verbazen als het coronavirus in de hand werkt dat ook securityspecialisten meer in trek zijn. Er wordt meer gehackt en aangevallen dan ooit en alleen in een paar maanden tijd hebben we al een SolarWinds-hack, een Microsoft Exchange Server-hack én een Facebook-hack voorbij zien komen. Juist nu mensen thuiswerken op netwerken die daar misschien niet zo goed op zijn ingericht, terwijl tegelijkertijd oudere systemen steeds meer verstoffen op kantoor, zien hackers hun kans schoon. Beveiliging moet absoluut bij meer bedrijven op de kaart worden gezet, want als het Exchange Server-probleem iets heeft geleerd, dan is dat wel dat ook kleine bedrijven flink in de problemen kunnen komen als de beveiliging niet op orde is. Of het nu gaat om legacy-apparaten, gegevens die worden gehackt of klantgegevens die op straat komen te liggen. Informatiebeveiliging is belangrijker dan ooit en daar zijn mensen voor nodig. Al die thuiswerkers hebben hulp nodig. (Bron: techzine.nl)

De kennis van medewerkers aan bureauzijde en klantenkant moet al maar naar een hoger niveau worden getild. LinkedIn heeft bevestigd dat het binnenkort ook de mogelijkheden van LinkedIn gaat uitbreiden met een social audio experience. Daarmee begint LinkedIn de contouren van een creators platform te krijgen. Stories, LinkedIn live video, nieuwsbrieven en straks ook social audio geven steeds meer mogelijkheden voor contentmarketing. Allemaal in de richting van de creators economy. Het voegt meer video toe aan de profielen van mensen met de lancering van een ‘video cover story’, korte video’s waarbij je iets kunt vertellen over jezelf die vervolgens op de homepage worden weergegeven. Een volgende stap is de introductie van de ‘creator‘-modus. Dat kan overigens alleen maar als er in begrijpelijke taal wordt gecommuniceerd. Lees het volledige artikel over alle innovaties die hun voet al over de drempel hebben op Marketingfacts.nl. En wees niet bang, het is in begrijpelijk Nederlands geschreven. Waarvoor dank.

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken