Fhv bbdo en Fabrique lanceren nieuw design Schiphol uitzwaaibord

  • Design
  • 8 sep 2015 @ 13:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieInteractie

De gratis service waarmee een reiziger via de videoschermen van Amsterdam Airport Schiphol door vrienden of familie kan worden uitgezwaaid, is vernieuwd. De nieuwe versie van Schiphols uitzwaaiservice komt met een nieuw design, meer functionaliteiten en de mogelijkheid om vertrekkende én aankomende reizigers te verrassen met een persoonlijke video.

De gebruikersflow van de service is verbeterd; het platform is geschikt gemaakt voor mobiel en naast uitzwaaien kun je vanaf nu ook thuiskomers welkom heten. Het uitgangspunt was helder: het vernieuwde platform moet vooral het Schiphol-gevoel overbrengen, wat voortkomt uit de merkessentie van Schiphol ‘het verbinden van mensen’. Vanuit die gedachte is het platform zo ontworpen dat iedereen de emotie van uitzwaaien én welkom thuis heten ook thuis, in het café of onderweg kan ervaren.

Daarnaast kun je nu via e-mail, Facebook en Whatsapp vrienden uitnodigen om mee te zwaaien. Via schiphol.nl/goedereiswelkomthuis geef je aan wanneer de reiziger aankomt of vertrekt. Schiphol zorgt ervoor dat de video precies op het goede moment aan de reiziger getoond wordt. Het platform biedt straks ook alle mogelijkheden voor campagnes, zoals het collectief uitzwaaien of het feestelijk onthalen van Oranje, Olympische helden of songfestivalsterren.
Ontwikkeling
Schiphol Group gaf FHV BBDO en designbureau Fabrique gezamenlijk de opdracht voor de herlancering van de service. De ontwikkeling van de videocontent werd verzorgd door Wenneker. De fotografie was in handen van Jeroen Hofman.



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken