Fhv bbdo en Fabrique lanceren nieuw design Schiphol uitzwaaibord
- Design
- 8 sep 2015 @ 13:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - InnovatieInteractie
- 8 sep 2015 @ 13:00
- Redactie Design
De gratis service waarmee een reiziger via de videoschermen van Amsterdam Airport Schiphol door vrienden of familie kan worden uitgezwaaid, is vernieuwd. De nieuwe versie van Schiphols uitzwaaiservice komt met een nieuw design, meer functionaliteiten en de mogelijkheid om vertrekkende én aankomende reizigers te verrassen met een persoonlijke video.
De gebruikersflow van de service is verbeterd; het platform is geschikt gemaakt voor mobiel en naast uitzwaaien kun je vanaf nu ook thuiskomers welkom heten. Het uitgangspunt was helder: het vernieuwde platform moet vooral het Schiphol-gevoel overbrengen, wat voortkomt uit de merkessentie van Schiphol ‘het verbinden van mensen’. Vanuit die gedachte is het platform zo ontworpen dat iedereen de emotie van uitzwaaien én welkom thuis heten ook thuis, in het café of onderweg kan ervaren.
Daarnaast kun je nu via e-mail, Facebook en Whatsapp vrienden uitnodigen om mee te zwaaien. Via schiphol.nl/goedereiswelkomthuis geef je aan wanneer de reiziger aankomt of vertrekt. Schiphol zorgt ervoor dat de video precies op het goede moment aan de reiziger getoond wordt. Het platform biedt straks ook alle mogelijkheden voor campagnes, zoals het collectief uitzwaaien of het feestelijk onthalen van Oranje, Olympische helden of songfestivalsterren.
Ontwikkeling
Schiphol Group gaf FHV BBDO en designbureau Fabrique gezamenlijk de opdracht voor de herlancering van de service. De ontwikkeling van de videocontent werd verzorgd door Wenneker. De fotografie was in handen van Jeroen Hofman.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Finale Mysteryland brengt ode aan... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing