VBAT geeft Canei nieuw imago

VBAT geeft Canei nieuw imago
  • Design
  • 24 aug 2017 @ 11:25
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idPackaging design

Het wijnmerk Canei is door VBAT in een nieuw jasje gestoken. Canei stond vooral bekend als een zoet ‘startwijntje’ voor jongeren, maar ook als een all time favourite van een oudere doelgroep. De visuele stijl van het merk had vrijwel geen enkele link met de Italiaanse frizzante wijnen en leek meer op een Ready To Drink. Een flinke uitdaging voor het designbureau dus.

VBAT: ‘Ons werd gevraagd het merk eigentijdser te branden met in het achterhoofd de Italiaanse lifestyle en de originele frizzante wijnen. Canei wil niet de prosecco’s imiteren, maar een eigen plek veroveren in de categorie.’

De receptuur van het merk is tegenwoordig minder zoet en VBAT gaf Canei een ‘nieuwe flesprofiel, geïnspireerd op de kwalitatieve mousserende wijnen’. De Mastiff - van het wapen van Canelli waar de wijn vandaan komt - kreeg een prominente plek.

VBAT: ‘We hebben gebruik gemaakt van “fluid branding” zoals we dat zelf noemen. Fluid branding maakt het mogelijk wat meer te spelen met de verschillende designelementen zodat het merk herkenbaar blijft zonder rigide en herhalend te worden. Het resultaat is zowel aantrekkelijk voor de vrouwelijke doelgroep als voor de meer speelse en uitdaging zoekende consument. De nieuwe look van Canei is uniek in het mousserende wijnschap in de supermarkt en in de horeca.’

Credits
Creative Agency: VBAT
Creative Team: Marcos Cruz, Pieter Jelle Braaksma, Eugene Bay, Anna Duszczynska
Client: Baarsma Wines
Responsible at client side: Roderick Ketelaar

B E F O R E

A F T E R







Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken