[case] Cinecitta door creatief bureau Kick

[case] Cinecitta door creatief bureau Kick
  • Design
  • 13 nov 2019 @ 08:00
  • 9430 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idGraphic

De oproep voor een case voor het 100e designpanel is niet onbeantwoord gebleven. Cinecitta door het Amsterdamse creatief bureau Kick was één van de inzendingen.

‘Voor het Tilburgse Cinecitta hebben wij de huisstijl gedaan voor ‘013 CIFF’, het Cinecitta International Filmfestival met 13 films, uit 13 landen, in 013. Films die het grote publiek nèt niet bereikt hebben, maar het wel verdienen om onder de aandacht gebracht te worden.’

‘Eindelijk hebben we het lef om onze designbaby aan het panel voor te leggen’, begint accountmanager Kick Joris Vermeulen zijn mail: ‘Kick is een creatief bureau in Amsterdam-Noord en we richten ons op creatie en design. Dit soort projecten zijn daar een mooi voorbeeld van, vanaf het begin van het proces aan tafel zitten om creatief mee te denken en dan vervolgens de doorvertaling maken naar verschillende uitingen, is voor ons perfect.’

Pitch

Kick is geen onbekende in de film- en entertainmentindustrie: ‘Zodoende hebben we veel ervaring met zowel filmcampagnes, als filmfestivals. Mede daardoor werden we uitgenodigd deel te nemen aan een pitch om het design van het logo, poster en daarnaast de campagne op te zetten voor de eerste editie van 013 CIFF, het internationale filmfestival van Tilburg.’

Design

De nostalgische stijl van Cinecitta diende als inspiratiebron voor het design. Vermeulen: ‘013 CIFF heeft de allure van een boutique filmfestival, waarin de nostalgie wordt terug gebracht naar het festival. Hierbij was het van belang dat de herkenbaarheid van Cinecitta terug zou komen. Door nostalgie, een strak grafisch logo en de herkenbaarheid van Cinecitta te combineren, zijn de poster en het logo ontstaan.’

Op de poster staan 13 ongeopende filmblikken, gesorteerd en klaar voor het festival: ‘De 13 filmblikken refereren naar de 13 films van het festival en het Tilburgs netnummer 013. De uitdaging voor het logo lag in het laten versmelten van 013 en CIFF en het te laten linken aan het logo van Cinecitta.’

 

 

Cinecitta is het centrale kunstfilmcomplex en de culturele ontmoetingsplaats die sinds de renovatie in 2014 het toevluchtsoord is voor cinefielen in en rond Tilburg. Een logische plek dus voor de eerste editie van het 013 Cinecitta International Film Festival.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken